• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Whitewashed Critical Perspectives: Restoring the Edge to Edgy Ideas

    Whitewashed Critical Perspectives by Compton-Lilly, Catherine; Lewis Ellison, Tisha; Perry, Kristen;

    Restoring the Edge to Edgy Ideas

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
      • Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)

    19 105 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2021. július 1.

    • ISBN 9780367500962
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem190 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 289 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 3 Illustrations, black & white; 2 Halftones, black & white; 1 Line drawings, black & white; 3 Tables, black & white
    • 175

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This volume examines revolutionary constructs in literacy education and demonstrates how they have been gentrified, whitewashed, and appropriated to lose their revolutionary edge and made palatable for the mainstream.

    Több

    Hosszú leírás:

    This volume examines revolutionary constructs in literacy education and demonstrates how they have been gentrified, whitewashed, and appropriated, losing their revolutionary edge so as to become palatable for the mainstream. Written by top scholars in literacy education, chapters cover key concepts that were originally conceived as radical theories to upset the status quo—including Third Space, Funds of Knowledge, Culturally Relevant Pedagogies, and more. Each chapter addresses how the core theory was culturally appropriated and de-fanged to support rather than take down racial and societal hierarchies.



    Critiquing the harmful impact of watering down these theories, the contributors offer ways to restore the edge to these once groundbreaking ideas, reject racist and assimilationist trends, and support the original vision behind these liberatory theories. In so doing, this volume adopts a truly radical, critical stance that is essential for researchers, scholars, and students in literacy education.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements



    Contributor Biographies



    Foreword by Richard Milner



    Chapter 1: Introduction


    Catherine Compton-Lilly, Tisha Lewis Ellison, Kristen H. Perry, & Peter Smagorinsky



    Chapter 2: Third and Hybrid Spaces in Literacy Scholarship and Practice: They are Different, and their Differences Matter


    Peter Smagorinsky



    Chapter 3: What the FOK?: An Illustrative Case of How Whitewashing Occurs in Higher Education


    Kristen H. Perry



    Chapter 4: Whitewashing as a Scholarly Liability: Racism and Inequity in Family Literacy Scholarship


    Catherine Compton-Lilly



    Chapter 5: "Stop Whitewashing our Stories": Using Counter-Stories to Dismantle Racist and Deficit Perspectives in BIPOC Narratives


    Tisha Lewis Ellison



    Chapter 6: Freirean Concepts: Diluted and Damaged


    Rocío García-Carrión, Itxaso Tellado, & Maria Padrós



    Chapter 7: Put Some Respect on the Theory: Confronting Distortions of Culturally Relevant Pedagogy


    Gloria Ladson-Billings & Adrienne Dixson



    Chapter 8: Dialoguing and Personhood


    Stephanie Power-Carter and David Bloome



    Afterword by Valerie Kinloch

    Több