What The Body Cost – Desire, History, And Performance
Desire, History, and Performance
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 55.00
-
26 276 Ft (25 025 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 628 Ft off)
- Kedvezményes ár 23 649 Ft (22 523 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
26 276 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MP – University Of Minnesota Press
- Megjelenés dátuma 2004. június 1.
- ISBN 9780816643189
- Kötéstípus Keménykötés
- Lásd még 9780816643196
- Terjedelem184 oldal
- Méret 254x178x15 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Reexamines rebelliousness and desire in the history of performance art
Because performance is by its very nature ephemeral, it elicits a desire for what is lost more than any other form of art making. But what is the nature of that desire, and on what models has it been structured? How has it affected the ways in which the history of performance art gets told?
In What the Body Cost, Jane Blocker revisits key works in performance art by Carolee Schneemann, Vito Acconci, Hannah Wilke, Yves Klein, Ana Mendieta, and others to challenge earlier critiques that characterize performance, or body art, as a purely revolutionary art form and fail to recognize its reactionary-and sometimes damaging-effects. The scholarship to date on performance art has not, she finds, gone far enough in locating the body at the center of the performance, nor has it acknowledged the psychic, emotional, or social costs exacted on that body. Drawing on the work of critical theorists such as Roland Barthes and Catherine Belsey, as well as queer theory and feminism, What the Body Cost reads against patriarchal and heteronormative tendencies in art history while providing a corrective to the established view that performance art is necessarily transgressive. Instead, Blocker suggests that the historiography of performance art is a postmodern lovers’s discourse in which practitioners, historians, and critics alike fervently seek the body while doubting it can ever be found. Több
Apprentice in Budapest: Memories of a World That Is No More
11 943 Ft
10 988 Ft
Peculiar Imbalance: The Fall & Rise of Racial Equality in Early Minnesota
15 741 Ft
14 167 Ft