• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Stravinsky and the Russian Period: Sound and Legacy of a Musical Idiom

    Stravinsky and the Russian Period by van den Toorn, Pieter C.; McGinness, John;

    Sound and Legacy of a Musical Idiom

    Sorozatcím: Music since 1900;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 36.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        17 199 Ft (16 380 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 440 Ft off)
      • Kedvezményes ár 13 759 Ft (13 104 Ft + 5% áfa)

    17 199 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2015. augusztus 6.

    • ISBN 9781107543621
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem338 oldal
    • Méret 245x170x18 mm
    • Súly 600 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 32 b/w illus. 4 tables 145 music examples
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    A fresh look at Stravinsky's musical style, from a variety of analytical, critical and aesthetic angles.

    Több

    Hosszú leírás:

    Van den Toorn and McGinness take a fresh look at the dynamics of Stravinsky's musical style from a variety of analytical, critical and aesthetic angles. Starting with processes of juxtaposition and stratification, the book offers an in-depth analysis of works such as The Rite of Spring, Les Noces and Renard. Characteristic features of style, melody and harmony are traced to rhythmic forces, including those of metrical displacement. Along with Stravinsky's formalist aesthetics, the strict performing style he favoured is also traced to rhythmic factors, thus reversing the direction of the traditional causal relationship. Here, aesthetic belief and performance practice are seen as flowing directly from the musical invention. The book provides a counter-argument to the criticism and aesthetics of T. W. Adorno and Richard Taruskin, and will appeal to composers, critics and performers as well as scholars of Stravinsky's music.

    'There is a wealth of forensic detail about familiar van den Toornian topics like the octatonic scale or referential collection.' Anthony Gritten, Slavonic and East European Review

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction; 1. Meter and metrical displacement in Stravinsky; 2. The octatonic scale; 3. A brief survey; 4. Meter, motive, and alignment in Les Noces - Stravinsky's block and layered structures; 5. Melody and harmony in Les Noces; 6. Meter, text, and alignment in Renard (1916) - Stravinsky's 'rejoicing discovery'; 7. Allegro! Renard reconsidered; 8. Melodic repeat structures in the music of Stravinsky, Debussy, and Rimsky-Korsakov - another look at the symphonies of wind instruments (1920); 9. Issues of performance practice and aesthetic belief; 10. Stravinsky and his critics.

    Több