Tour Leadership and Management
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 30.00
-
14 332 Ft (13 650 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 866 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 466 Ft (10 920 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
14 332 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma First Edition
- Kiadó SAGE Publications Pvt. Ltd
- Megjelenés dátuma 2018. január 1.
- ISBN 9789352807376
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem336 oldal
- Méret 241x184 mm
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
A first-of-its-kind ready reckoner on tourism management for would-be as well as practicing tour managers.
Több
Hosszú leírás:
This comprehensive and easy-to-understand textbook is specifically designed to meet the needs of students of Tourism and Travel Management who aspire to be successful tourism professionals.
Written in an accessible style and offering clear and pragmatic guidance, Tour Leadership and Management is the outcome of the authors’ academic experience coupled with their interaction with numerous professionals and stakeholders from the tourism and hospitality industry. This unique textbook covers a wide array of tasks, responsibilities and practices of tour leadership using industry-related examples, varied case studies and numerous interactive illustrations.
The book’s practice- oriented approach and dedicated focus on the techniques of tour management makes it an essential training tool that fills the existing content gap. It will benefits everyone who hopes to master the art of tour leadership and management and take it up as a profession.
Key Points:
• Collection of several real-time caselets exemplifying situations that professional tour managers face during their day-to-day functioning.
• Practical orientation with Indian examples, hands-on exercises and industry insights.
• Extensive illustrations for an interesting and engaging read.
TöbbTartalomjegyzék:
Preface
Acknowledgements
Section A: Job of a Tour Manager
Being a Tour Manager
What is a Tour Manager’s Job?
Skill Sets for a Tour Manager
Section B: Pre-tour Preparation
Pre-tour Preparation for a Group File
Familiarisation with a Destination
Liaison with Local Suppliers
Pre-tour Documentation
Travel Essentials for a Tour Manager
Section C: On-Tour Responsibilities of a Tour Manager
Receiving Guests at the Airport
Responsibilities at the Hotel
Responsibilities at an Attraction
Responsibilities on the Coach
Responsibilities on Other Modes of Transportation
Other Responsibilities
Closing the Tour
Section D: Insights into Guiding
Tour Manager as a Tour Guide
Techniques of Commentary
Practices to be a Successful Tour Guide
Section E: Call of the Profession
Responsibility Towards other Stakeholders
Handling Questions
Handling Awkward Tourists
Dealing with the Group
Handling Grievances
Making Sense of Cultural Differences
Handling Emergency Situations
Some more Tricky Situations
Index
Conversio Bagoariorum et Carantanorum
15 345 Ft
14 578 Ft
Marriah's Easter Egg Hunt
3 162 Ft
2 909 Ft
Religious Polemics and Encounters in Late Antiquity: Boundaries, Conversions, and Persuasion
61 797 Ft
56 854 Ft