• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • The European Bookshop Business Model: Challenges, Opportunities, and Enduring Cultural Significance

    The European Bookshop Business Model by Piovesan, David;

    Challenges, Opportunities, and Enduring Cultural Significance

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 52.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        26 150 Ft (24 905 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 615 Ft off)
      • Kedvezményes ár 23 535 Ft (22 415 Ft + 5% áfa)

    26 150 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. október 3.

    • ISBN 9781041015024
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem134 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 5 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Drawing on original primary data, this book offers a comparative account of the European bookshop business model, charting how it has evolved in the contemporary economy, how recent industry transformations have impacted it, and how bookshops have sought to adapt to new market conditions.


    Több

    Hosszú leírás:

    Drawing on original primary data, this book offers a comparative account of the European bookshop business model, charting how it has evolved in the contemporary economy, how recent industry transformations have impacted it, and how bookshops have sought to adapt to new market conditions.


    Covering the period from the fall of the Berlin Wall in 1989 up until the present day, this book considers the evolution, both historic and economic, of European countries and book markets to arrive at a broad picture of the European bookshop model today. It draws on interviews with over 250 book industry players across 23 countries to critically consider the evolution of systems, legislative frameworks, reading habits, competition, and market structure, situating these changes within a broader set of current issues and cultural shifts. Alongside the ongoing challenges posed by disruption ? from digitization to a hyper-abundance of books ? the author also reflects on the key strategies that bookshops have deployed to overcome them, including via collective action and curation. Depicting an uncertain outlook for the industry, including the impact of AI, this text nonetheless offers hope for the future of the bookshop and bears testament to its enduring social and cultural significance.


    The European Bookshop Business Model

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements


    Foreword


    Több