• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The International Dimension of Entrepreneurial Decision-Making: Cultures, Contexts, and Behaviours

    The International Dimension of Entrepreneurial Decision-Making by Caputo, Andrea; Pellegrini, Massimiliano M.; Dabić, Marina; Dana, Léo-Paul;

    Cultures, Contexts, and Behaviours

    Sorozatcím: Contributions to Management Science;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 160.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        66 563 Ft (63 393 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 313 Ft off)
      • Kedvezményes ár 53 250 Ft (50 714 Ft + 5% áfa)

    66 563 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2022
    • Kiadó Springer International Publishing
    • Megjelenés dátuma 2022. január 4.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783030859497
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem236 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 547 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XVI, 236 p. 17 illus. Illustrations, black & white
    • 226

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book focuses on understanding the international behaviours of SMEs, entrepreneurial ventures, and entrepreneurs. The collection of contributions gathered in the book highlights the importance of cultures, contexts and behaviours that pertain to the international entrepreneurship arena. The respective chapters address topics such as entrepreneurial cognition, international entrepreneurial ecosystems, innovation, international market entry decisions, family SMEs, international human resources management, cross-cultural and indigenous entrepreneurship, social capital and sustainability in international markets. All contributions are based on the latest empirical and theoretical research, and provide key findings and concrete recommendations for scholars, entrepreneurs, organizations and policy makers.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction to The International Dimension of Entrepreneurial Decision-Making: Cultures, Contexts, and Behaviours.- Revitalizing the ‘International’ in International Entrepreneurship: The Promise of Culture and Cognition.- Uncovering Entrepreneurial Belief Systems Through Cognitive Causal Mapping.- International Entrepreneurial Ecosystem, Knowledge Exploitation and Innovation: Case of International Pharma-Biotech SME.- Ignorance and International Entrepreneurship. Two Sides of a Blade in the Decision to Enter a Foreign Market.- Risk or Opportunity? Exploring the Relationship Between Entrepreneurial Decision and the Use of Equity Crowdfunding Campaigns in Less- and Well-Developed Regions in Italy.- The Internationalization of Family SMEs: A Literature Review and Research Agenda.- Internationalising HRM Framework for SMEs: Transcending High-Performance Organisation Theory’s Economic Utilitarianism Towards Humanism.- Cross-cultural Tribes, Community and Indigenous Entrepreneurship.- Sustainable Initiatives in International Markets.- Social Capital and the Morphogenesis of Actors: Lessons from International Social Entrepreneurs.- Determinants of the Internationalisation Process of Colombian Firms.


    Több