• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Brick-and-Mortar Bookstore in Contemporary India

    The Brick-and-Mortar Bookstore in Contemporary India by Srinivasan, Nayantara;

    Sorozatcím: Elements in Publishing and Book Culture;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 14.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        6 688 Ft (6 370 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 1 338 Ft off)
      • Kedvezményes ár 5 351 Ft (5 096 Ft + 5% áfa)

    6 688 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2025. október 2.

    • ISBN 9781009591201
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem100 oldal
    • Méret 178x127x6 mm
    • Súly 110 g
    • Nyelv angol
    • 692

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Focuses on contemporary anglophone brick-and-mortar bookselling in India and the revitalisation of bookstores in the wake of the pandemic.

    Több

    Hosszú leírás:

    This Element explores the landscape of anglophone trade bookselling in India, aiming to identify some key factors that have influenced the changing place of the brick-and-mortar bookstore over the last decade. The discussion focuses on a specific time period identified as a significant turning point, the advent of the COVID-19 pandemic. The pandemic led to a series of developments in the field of Indian publishing: a newly emerging body of public discourse within the industry, highlighting the persistent marginalisation faced by brick-and-mortar bookstores; the temporary weakening of Amazon's near-monopoly; and bookstores' growing use of online platforms for sales, publicity, and activism. Drawing upon a range of primary sources and case studies, this Element explores how these developments altered what John B. Thompson calls 'the logic of the field' of contemporary Indian bookselling, transforming the brick-and-mortar bookstore into a newly revitalised space with possibilities for further expansion, growth, and diversity.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction; 2. Brick-and-Mortar Bookselling in Contemporary India; 3. Bookselling and the Pandemic: A Transformation in the Field; 4. Bookselling in the Pandemic: Independent Bookseller Activism; 5. New Field, New Logics: The Brick-and-Mortar Bookstore in Post-Pandemic India; 6. Conclusion.

    Több