• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • A General Survey of Song-Poetry (Sanqu) of Yuan China (1260?1368)

    A General Survey of Song-Poetry (Sanqu) of Yuan China (1260?1368) by Zhao, Yishan;

    Sorozatcím: Brill's Humanities in China Library; 19;

      • 8% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 141.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        58 479 Ft (55 695 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 8% (cc. 4 678 Ft off)
      • Kedvezményes ár 53 801 Ft (51 239 Ft + 5% áfa)

    58 479 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó BRILL
    • Megjelenés dátuma 2025. május 22.

    • ISBN 9789004734524
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem572 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 1098 g
    • Nyelv
    • 664

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    A seminal Chinese-language monograph on the study of song-poetry (sanqu), recognising as ?a masterpiece in the study on the dynastic history of the song-poetry in the 20th century?, focusing on the fundamental theories, composition and historical evolution of sanqu in Yuan China (1260?1368).

    Több

    Hosszú leírás:

    This book provides a survey of Yuan sanqu, with its principal sections focusing on fundamental theories, compositional features, and historical evolution. Its treatment of qu criticism and bibliography offers a comprehensive perspective on the defining characteristics of sanqu. Serving both as a general overview of sanqu and a foundation for future research, this publication explores this unique yet historically marginalized genre of song-poetry. It generates new insights through textual analysis and the nuanced discussion of dualistic concepts, such as the interplay between literature and music, the Song and Yuan dynasties, and the relationship between ci-lyrics and song-poetry.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Sanqu Studies in Cross-Cultural Perspectives: a Foreword

    Translator?s Acknowledgement



    Introduction



    1 The Formation of Northern Qu-Genre

     1.1 The Notion of Formation of Northern Qu during Late Imperial China

     1.2 The Formation of Song-Music of Northern Qu

     1.3 The Formation of Literary Style of Northern Qu

     1.4 The Critical Turn of Ci-Lyrics to Qu and Customisation of Northern Qu System



    2 The Tune Patterns and Musical Modes of Northern Qu

     2.1 The Musical Modes

     2.2 The Tune Patterns



    3 The Generic Forms of Yuan Song-Poetry (Sanqu)

     3.1 The Historical Evolution of the Title Names of Yuan Sanqu

     3.2 The Single-Stanza Songs (Xiaoling)

     3.3 The Binary Form Songs (Daiguoqu)

     3.4 The Song Suite Songs (Taoshu)

     3.5 The Song Suites in Northern and Southern Joint Style



    4 The Stylistic Features of Yuan Sanqu

     4.1 The ?Padding Words? of Yuan Sanqu

     4.2 The Language of Yuan Sanqu

     4.3 The Rhymes of Yuan Sanqu

     4.4 The Antithesis and Reiteration of Yuan Sanqu

     4.5 ?Bravo? (Wutou)



    5 Yuan Sanqu and Yuan Zaju

     5.1 The Chronological Sequence of Sanqu and Juqu

     5.2 The Influence of Sanqu on Northern Zaju

     5.3 The Influence of Zaju on Sanqu



    6 The Details on Yuan Sanqu Writers and Their Communal Features

     6.1 The Officials

     6.2 The Non-officialdom Talented Scholars

     6.3 The Non-Han Ethnic-Minority Writers

     6.4 The Singsong Girls



    7 The Evolving Stage of Yuan Sanqu

     7.1 The Status of Qu Communities and Compositional Characteristics of Sanqu

     7.2 The Composition of Representative Qu Writers in the Evolving Stage



    8 The Flourishing Stage of Yuan Sanqu

     8.1 The Overview of Sanqu Composition in the Flourishing Stage

     8.2 Three Masters

     8.3 The Other Representative Qu-Writers



    9 The Peaking Stage of Yuan Sanqu

     9.1 The Overview of Composition of Sanqu and Styles of Schools

     9.2 The Representative Qu-Writers of the Heroic Haofang School

     9.3 The Other Qu-Writers of the Heroic Haofang School

     9.4 The Representative Qu-Writers of the Elegant Qingli School

     9.5 The Other Qu-Writers of the Elegant Qingli School



    10 The Declining Stage of Yuan Sanqu

     10.1 The Outline of Composition of Sanqu

     10.2 The Representative Qu-Writers



    11 Qu Criticism in Yuan China

     11.1 On Aria-Singing

     11.2 On Song-Composing

     11.3 On Origins

     11.4 On Styles



    12 Bibliography of Studies on Yuan Sanqu

     12.1 The Corpus of Song-Poetry

     12.2 The Criticism of Song-Poetry

     12.3 Formularies of Qu

    Reference Matter

    Index

    Több