• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Teacher Education to Enhance Diversity in STEM: Applying a Critical Postmodern Science Pedagogy

    Teacher Education to Enhance Diversity in STEM by Ash II, A. Anthony; Wiggan, Greg A.; Watson-Vandiver, Marcia J.;

    Applying a Critical Postmodern Science Pedagogy

    Sorozatcím: Routledge Research in STEM Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
      • Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)

    19 105 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This text addresses underlying issues in science education and teacher training which contribute to continued underrepresentation of racial and ethnic minority students in STEM subjects and careers. It illustrates how a critical postmodern science pedagogy can be used to raise awareness of diversity issues amongst pre-service teachers.

    Több

    Hosszú leírás:

    Addressing underlying issues in science education and teacher training, which contribute to continued underrepresentation of racial and ethnic minority students in STEM and STEAM subjects and careers, this timely volume illustrates how a critical postmodern science pedagogy (CPSP) can be used effectively to raise awareness of diversity issues amongst preservice teachers.


    Using a case study design consisting of class observations, interviews, content analysis, questionnaires, and instructional interventions in preservice teacher training, the volume bridges science and multicultural education and investigates how curricular development and teacher preparation can be used to ensure that science education itself promotes diversity within STEM, and throughout education. Chapters also examine the intersections of science education and science literacy for both students and teachers and, in doing so, promote the importance of positive and accurate representation of diversity within science and research discourse. The book attempts to raise awareness regarding the need for meaningful curricular reform that creates real opportunities to address historical and scientific misinformation, while increasing diversity and inclusion in schools and society.


    This important text will be of interest to postgraduate students, researchers, scholars, and preservice teachers in the fields of science and mathematics education, STEM, multicultural education, teacher education, urban education, and the sociology of education.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    One: The Critical Role of Science in Teaching Diversity;   Two: Critical Postmodern Science Pedagogy;   Three: Science, Diversity and The Sociopolitical;   Four: Research Context;   Five: Challenges and Understandings Towards an Anti-Racist Education;   Six: Critical Role of Science in Teaching Diversity: Discussion, Recommendations, and Implications;  Appendix A: General Observation Protocol;   Appendix B: Interview Protocols;  Appendix C: Lesson Plan;   Appendix D: Phases of The Study;  Appendix E: Sampling Frame Course Descriptions



     

    Több