• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Student and Teacher Experiences of Gender Equity in Australian Secondary Schools: Gender Matters

    Student and Teacher Experiences of Gender Equity in Australian Secondary Schools by Gannon, Susanne; Robinson, Kerry H.; Adams, Prue; Smith, Erika K.;

    Gender Matters

    Sorozatcím: Palgrave Studies in Gender and Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 149.79
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        62 125 Ft (59 167 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 425 Ft off)
      • Kedvezményes ár 49 700 Ft (47 334 Ft + 5% áfa)

    62 125 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Springer Nature Switzerland
    • Megjelenés dátuma 2026. február 4.

    • ISBN 9783032107787
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem197 oldal
    • Méret 210x148 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk VI, 197 p. 10 illus., 9 illus. in color.
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    "

    This book examines how young people and those who work with them think, feel, experience and represent gender in Australian secondary schools. In the Australian Capital Territory and New South Wales, the authors engaged with culturally diverse recent school leavers across all sectors of schooling, in focus groups, interviews and a series of arts-based workshops. The findings provide important evidence of the need for a more sustained and coherent commitment from all levels of government as well as within schools to pursuing gender justice if young people are to flourish and exit their schooling equipped to participate in a democratic, inclusive and equitable society. The book will appeal to students and academics who are interested in teacher education and the sociology of gender, as well as teachers and policymakers who are keen to better understand the complexities and necessities of pursuing gender justice in schools.

    "

    Több

    Tartalomjegyzék:

    "

    Chapter 1: Why gender now?.- Chapter 2: Politicising gender: Public scandals and private subversions.- Chapter 3: Regulating gender: Pedagogy, curriculum and schooling practices.- Chapter 4: Challenging gender: Moving beyond binaries.- Chapter 5: Spatialising gender: Safe and unsafe spaces and places in and out of schools.- Chapter 6: Crafting Gender: Creative in(ter)ventions.- Chapter 7: Generation gender: young people navigating gender politics and challenging inequalities.- Chapter 8: Reframing gender and schooling.

    "

    Több