• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Priestly Rites and Prophetic Rage: Post-Exilic Prophetic Critique of the Priesthood

    Priestly Rites and Prophetic Rage by Tiemeyer, Lena-Sofia;

    Post-Exilic Prophetic Critique of the Priesthood

    Sorozatcím: Forschungen zum Alten Testament 2. Reihe; 19;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 79.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        32 765 Ft (31 205 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 6 553 Ft off)
      • Kedvezményes ár 26 212 Ft (24 964 Ft + 5% áfa)

    32 765 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Mohr Siebeck
    • Megjelenés dátuma 2006. szeptember 12.

    • ISBN 9783161490590
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem335 oldal
    • Méret 231x155x18 mm
    • Súly 513 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Auf der Grundlage von Jesaja 56-66, Haggai, Sacharja 1-8 und Maleachi untersucht Lena-Sofia Tiemeyer die Kritik an der Priesterschaft, die in prophetischen Texten dieser Epoche geäußert wurde, und zeigt, wie sich die verschiedenen Propheten eine rechtschafffenere Priesterschaft vorstellten. Lena-Sofia Tiemeyer presents a new way of looking at the relationship between the priests and the prophets in Judah in the 6th and the 5th century BC. She analyzes the critique of the priests as found in the prophetic texts from that period, and explores how the various prophets envisioned a more righteous priesthood.

    Több

    Hosszú leírás:

    Obwohl die Propheten und Priester von Juda oft geschlossen hinter kultischen Belangen standen, bezeugen viele prophetische Texte aus dem 6. und 5. Jh. v. Chr., daß es größere Unstimmigkeiten bei Fragen zum Gottesdienst gab. Auf der Grundlage von Jesaja 56-66, Haggai, Sacharja 1-8 und Maleachi untersucht Lena-Sofia Tiemeyer die Kritik an der Priesterschaft, die in prophetischen Texten dieser Epoche geäußert wurde. In diesen Texten beschuldigen die Propheten die Priester, sich fehlerhaft im kultischen wie im sozialen Bereich zu verhalten. Die Autorin zeigt darüber hinaus, wie sich die verschiedenen Propheten eine rechtschaffenere Priesterschaft vorstellten. Ein Großteil der prophetischen Literatur nach dem Exil versucht zu erklären, warum diese Versprechen nicht erfüllt wurden. Die Autorin zeigt, daß die meisten dieser Erklärungen der Priesterschaft die Schuld zuweist. Although Judah's prophets and priests often stood united in their concerns for the cult, many prophetic texts from the 6th and the 5th century BC testify to a major disagreement between them as to how to worship God. Lena-Sofia Tiemeyer analyzes the critique of the priests as found in the prophetic texts from that period. In these texts, the prophets accused the priests of misdemeanours in both the cultic and the social realm. The author further explores how the same prophets envisioned a more righteous priesthood. The earlier promises in Isaiah 40-55 form the background of this critique. Much of the post-exilic prophetic literature sought to explain the non-fulfilment of these promises. The author shows that the shared focus of most of these explanations is a culpable priesthood. She further demonstrates a different picture of the post-exilic priesthood from the one often previously assumed. Rather than attributing cultic monolatry to the post-exilic priests, reformed through their suffering following the destruction of Jerusalem, she shows that the emerging new clergy were not so very different from their pre-exilic predecessors. In addition, in contrast to the common assumption that the prophetic literature displays contradictory views, the author stresses the similarity between the thoughts and ideas displayed throughout Isaiah 56-66, Haggai, Zechariah 1-8 and Malachi.

    Több