• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Photographs and Copyright Law: Reproduction, Permissions, and Scholarship

    Photographs and Copyright Law by Ekiz, Ogulcan;

    Reproduction, Permissions, and Scholarship

    Sorozatcím: Intellectual Property, Theory, Culture;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. december 31.

    • ISBN 9781032956633
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem300 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 4 Illustrations, black & white; 4 Halftones, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book explores the relationship between copyright law’s exceptions and limitations and the conflicting interests of rightsholders and users. It will be of interest to researchers in the field of intellectual property law, copyright law and photography.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book explores the relationship between copyright law’s exceptions and limitations and the conflicting interests of rightsholders and users.


    Beginning with an overview of the history of permissions culture within photography law, the book discusses the flexibility of fair dealing exceptions, and the resulting consequences of the exclusion of photographs within academic activities, projects, and ultimately the avoidance of particular research fields. Discussing the asymmetrical dependencies of stakeholders and photography researchers, the book highlights the issues with permission and fair dealing laws in the UK, and offers industry-based solutions to minimise its adverse impact on academic research on photography.


    The book will be of interest to researchers in the field of intellectual property law, copyright law and photography.



    Ogulcan Ekiz is one of the foremost scholars on photography and intellectual property, charting original and much-needed insight in this complex legal and cultural landscape. Photographs and Copyright Law promises to become one of the fundamental texts in copyright and creative work. The work is a must for copyright scholars and for anyone working in photography and the visual arts.


    Johanna Gibson, Herchel Smith Professor of Intellectual Property Law at Queen Mary University of London

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction


     


    Part I: Theory: Law in Culture


    2. The Photographic Meaning: Context, Circulation, and Copyright


    3. Theorising Copyright: From Prescriptive Approaches Towards Descriptive Ones


     


    Part II: Doctrine: The Rules that Bind Copyright


    4. Copyright’s Discursive Power Over Photography


    5. Permitted Acts Under CDPA 1988: The UK’s Fair Dealing Regime


     


    Part III: Practice: Copyright in the Market


    6. Re-Use and Circulation of Images in Photography Scholarship


    7. A Way Forward: Discursive Solutions for Discursive Problems


    8. Conclusion: Challenging Copyright Narratives

    Több