Managing Sustainable Luxury and Digitalization
Technology Trends and Ethical Challenges in the Swiss Luxury Watch Business
Sorozatcím: Routledge Studies in Luxury Management;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. február 29.
- ISBN 9781032501772
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem140 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 7 Illustrations, black & white; 7 Line drawings, black & white; 15 Tables, black & white 541
Kategóriák
Rövid leírás:
This book offers new transdisciplinary perspectives on luxury, exploring the topical phenomenon of digitally retouched (censored) and blockchain-secured (sensored) luxury watches and outlining implications that emerge for the field of luxury studies and managerial practice.
TöbbHosszú leírás:
This book offers new transdisciplinary perspectives on luxury, exploring the topical phenomenon of digitally retouched (censored) and blockchain-secured (sensored) luxury watches and outlining implications that emerge for the field of luxury studies and managerial practice.
Based on a cross-disciplinary approach, the book integrates theoretical and empirical perspectives to advance the readers’ understanding of luxury. With a particular focus on the Swiss luxury watch context, the book thereby draws on qualitative, quantitative, and archival data to shed new light on recent luxury trends, integrating literature on aesthetics of labour, conspicuous consumption, Gestalt theory, ethical theory, functional theories of attitudes, and surveillance studies. Eight chapters take the readers through a range of topical challenges arising with the display and changing moral perceptions of luxury and shifts that the luxury watch sector is facing in light of the digital transformation impacting luxury goods and the luxury management environment.
This unique book will be of value for academics, scholars, and upper-level students across management studies with a particular interest in the luxury and fashion industries, luxury management, brand management, business ethics, and digital transformation.
With a foreword by Thomaï Serdari, Leonard N. Stern School of Business, New York University.
TöbbTartalomjegyzék:
Foreword
Thomaï Serdari
Introduction
Chapter I. Defining Luxury in the Watch Industry: Exploring the Gestalt of Swiss Luxury Watches
Chapter II. Trends and Challenges in the Swiss Luxury Watch industry: Insights from an Expert Survey
Chapter III. Luxury Watches and Ethical Hubris: A Comparative Overview Of Illustrative Cases
Chapter IV. Gestalt-Switch of Luxury Products: Exploring pitfalls of inconsistent value expressions in conspicuous consumption
Chapter V. "Some of my customers… take off their Rolex prior to a client meeting": Luxury Display at Work and the Social (Re)Construction of the Organizational Image
Chapter VI. The transitory Janus-face of Surveillance: Studying Blockchain-Based Product Identifiers in the Swiss Luxury Watch Industry
Chapter VII. Censored and sensored luxury: a new theory, combining retouching of public luxury display and digital product identifiers
Chapter VIII. Future Outlook: How cutting-edge technologies and new consumer generations reshape the luxury environment
Több
Sozial ist, was Arbeit schafft?: Beschäftigungsfördernde Maßnahmen aus der Sicht von Gerechtigkeits- und Sozialstaatskonzeptionen
19 887 Ft
18 893 Ft