Inclusion in Tourism
Understanding Institutional Discrimination and Bias
Sorozatcím: Contemporary Geographies of Leisure, Tourism and Mobility;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 39.99
-
19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
- Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
19 105 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. október 7.
- ISBN 9781032186207
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem216 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 400 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 6 Illustrations, black & white; 1 Halftones, black & white; 5 Line drawings, black & white; 6 Tables, black & white 602
Kategóriák
Rövid leírás:
Inclusion in Tourism provides examples of discrimination and marginalisation in tourism practices and avenues designed to recognise and overcome personal or institutional biases, setting a road map for researchers interested in establishing a more inclusive approach to tourism and tourism research.
TöbbHosszú leírás:
Inclusion in Tourism provides examples of discrimination and marginalisation in tourism practices and avenues designed to recognise and overcome personal or institutional biases, setting a road map for researchers interested in establishing a more inclusive approach to tourism and tourism research.
Logically structured, multidisciplinary in approach, and compiled by a well-known scholar and leader in tourism theory, this volume comprises 13 specially commissioned chapters that provide concrete global examples of overcoming discrimination within tourism institutions, centred around examples of best practice, courses of action, and positive outcomes. Chapters outline, explain and challenge the existing view of tourism theory as inclusionary, destroying the myth that tourism is an equal opportunity endeavour, bringing a new level of scrutiny to "stand-alone" concepts of "discrimination" and "marginalisation" as a long-existing phenomenon in tourism studies. The book begins with an institutionalised and global approach to discrimination, focusing on immigration policy, academic teaching, research, grant policies, and destination image in relation to minorities; and xenophobia. The text then moves to the individual level, discussing aspects of institutionalised discrimination based on individual characteristics, such as sexual orientation, obesity, disability, and gender.
International in scope, this book will be of pivotal interest to graduate students, researchers, and practitioners interested in diversity and inclusion.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction. Part 1: Discrimination Policies in Tourism. 2. Gastro-cultural Identities for Place Branding: The Forbidden Fruit of Minorities? 3. Canadian Immigration Policies: Implications for Discrimination and Biases in Tourism Employment. 4. Women in Tourism Employment: Glass Ceiling or Gender Equality? 5. From Jim Crow to Black Lives Matter: A History of Racism and Tourism in the USA. 6. Overcoming Institutional Discrimination in USDA Programs: Food and Agricultural Tourism. 7. Decolonising our Curriculum: Addressing the 'Miseducation' of Tourism. Part 2: The Experiences of the 'Other' in Tourism. 8. Othering in Accessible Tourism. 9. Gay Men's Experiences of Prejudiced Attitudes and Discrimination in Tourism. 10. Doing Gender Well and Differently: The Case of Women Managers in Tourism. 11. Exploring Obese People's Tourists Experiences: A Search for an Accessible, Bias-free Experience. 12. 50 Shades of Discrimination: Commercial Kink in Hospitality and Tourism. 13. But Where is your Wife? Reflections of a Gay Tourist in a Heteronormative Environment.
Több