• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Handbook of Experimental Methodology

    Handbook of Experimental Methodology by Yariv, Leeat; Snowberg, Erik;

    Sorozatcím: Handbook of Experimental Methodology; 1;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 138.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        57 235 Ft (54 510 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 11 447 Ft off)
      • Kedvezményes ár 45 788 Ft (43 608 Ft + 5% áfa)

    57 235 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    This handbook provides an in-depth review of cutting-edge methodologies in experimental economics. It explores various methods for eliciting preferences and beliefs in both static and dynamic settings, encompassing individual and group behavior across different techniques and diverse sample pools. Additionally, it highlights recent advances in econometrics and replication strategies. The handbook serves as a comprehensive reference for scholars interested in conducting experimental research in the lab, through surveys, or in the field.


    • The handbook covers an array of cutting-edge experimental methodologies.
    • The handbook provides enough details to allow readers to design their own experiments after reading.
    • The handbook is written as a textbook and is self-contained. Since it brings readers to the frontier of the field, it can serve both graduate students and scholars wishing to use experiments in their own research settings.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface
    Erik Snowberg and Leeat Yariv
    1. Evaluating experimental designs
    Erik Snowberg and Leeat Yariv
    2. Preference elicitation: common methods and potential pitfalls
    Jonathan Chapman and Geoffrey Fisher
    3. Belief elicitation: a user’s guide
    Paul J. Healy and Greg Leo
    4. Communication in games
    Marina Agranov
    5. Repeated games
    Guillaume R. Fréchette, Emanuel Vespa, and Sevgi Yuksel
    6. Lab experiments in developing country contexts
    Sara Lowes and Nathan Nunn
    7. Designing survey experiments
    Gregory Huber and Matthew H. Graham
    8. The methods and value of measuring choice processes in economics experiments
    Isabelle Brocas, Colin Camerer, Juan D. Carrillo, and Ian Krajbich
    9. Experimenting with networks
    Arun G. Chandrasekhar and Matthew O. Jackson
    10. Recent developments in the econometrics of randomized controlled trials
    Federico A. Bugni and Yichong Zhang
    11. Running replicable experiments
    Lucas C. Coffman and Anna Dreber

    Több