• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Global-National Networks in Education Policy: Primary Education, Social Enterprises and ‘Teach for Bangladesh’

    Global-National Networks in Education Policy by Adhikary, Rino Wiseman; Lingard, Bob; Hardy, Ian;

    Primary Education, Social Enterprises and ‘Teach for Bangladesh’

    Sorozatcím: New Directions in Comparative and International Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 95.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        45 386 Ft (43 225 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 077 Ft off)
      • Kedvezményes ár 36 309 Ft (34 580 Ft + 5% áfa)

    45 386 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2021. november 4.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781350169180
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem232 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 508 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 bw illus
    • 209

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Set against the backdrop of globalization and global philanthropy, this book offers new perspectives on the sociological dynamics and governance implications of 'social entrepreneurial' policy in education. It examines the spatialities, relationships and culture that powerfully mediated the making and localisation of 'Teach for Bangladesh'.

    This globalised and philanthropy-backed reform model is based on 'Teach for America/All' (TfA) which promotes social entrepreneurial solutions to educational problems across continents. The authors demonstrate how TfB's policy model travelled through networks of diaspora, finance, technology and media and became established in Bangladesh through complex policy work. The book documents empirical research from Bangladesh to draw out broader implications in relation to education policy-making and policy content in today's globalizing world. The book also contributes to ongoing debates in contemporary comparative education about North-South dialogue, policy mobility and transfer, philanthrocapitalism, and international teacher education.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Lists of Figures
    Series Editors' Foreword
    Acknowledgements
    List of Abbreviations
    1. Teach For Bangladesh: Rethinking Comparative Policy Research in Education
    2. Theorising Policy Mobilities in Education
    3. Changing Governance of Primary Education in Bangladesh
    4. Social-Enterprising the Public Sector in Bangladesh
    5. Governing Teacher Education as Social Enterprise Through Teach For Bangladesh
    6. Learning from Researching Teach For Bangladesh as Social Enterprise
    References
    Index

    Több
    Mostanában megtekintett