Global-National Networks in Education Policy
Primary Education, Social Enterprises and ‘Teach for Bangladesh’
Sorozatcím: New Directions in Comparative and International Education;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 95.00
-
45 386 Ft (43 225 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 077 Ft off)
- Kedvezményes ár 36 309 Ft (34 580 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
45 386 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2021. november 4.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350169180
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 508 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 1 bw illus 209
Kategóriák
Hosszú leírás:
Set against the backdrop of globalization and global philanthropy, this book offers new perspectives on the sociological dynamics and governance implications of 'social entrepreneurial' policy in education. It examines the spatialities, relationships and culture that powerfully mediated the making and localisation of 'Teach for Bangladesh'.
This globalised and philanthropy-backed reform model is based on 'Teach for America/All' (TfA) which promotes social entrepreneurial solutions to educational problems across continents. The authors demonstrate how TfB's policy model travelled through networks of diaspora, finance, technology and media and became established in Bangladesh through complex policy work. The book documents empirical research from Bangladesh to draw out broader implications in relation to education policy-making and policy content in today's globalizing world. The book also contributes to ongoing debates in contemporary comparative education about North-South dialogue, policy mobility and transfer, philanthrocapitalism, and international teacher education.
Tartalomjegyzék:
Lists of Figures
Series Editors' Foreword
Acknowledgements
List of Abbreviations
1. Teach For Bangladesh: Rethinking Comparative Policy Research in Education
2. Theorising Policy Mobilities in Education
3. Changing Governance of Primary Education in Bangladesh
4. Social-Enterprising the Public Sector in Bangladesh
5. Governing Teacher Education as Social Enterprise Through Teach For Bangladesh
6. Learning from Researching Teach For Bangladesh as Social Enterprise
References
Index
Peirce's Pragmatism: The Design for Thinking
29 032 Ft
26 710 Ft