Exploring Rating Scale Functioning for Survey Research
Sorozatcím: Quantitative Applications in the Social Sciences; 193;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 36.99
-
17 671 Ft (16 830 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 534 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 137 Ft (13 464 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
17 671 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó SAGE Publications, Inc
- Megjelenés dátuma 2023. február 23.
- ISBN 9781071855379
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem224 oldal
- Méret 215x139 mm
- Nyelv angol 530
Kategóriák
Rövid leírás:
This book provides researchers with an overview of rating scale analysis along with practical guidance on how to conduct such analyses with their own survey data. Author Stefanie A. Wind presents three categories of methods: Rasch models; non-Rasch Item Response Theory (IRT) models; and non-parametric models, together with practical examples.
TöbbHosszú leírás:
Items with ordered response categories are common in survey research, such as when respondents are asked how much they agree with certain statements. But how large are the differences between categories of response, and how well do they distinguish between respondents? This volume is the first to introduce the evaluation of rating scales to an audience of survey researchers. Evaluating Rating Scale Functioning for Survey Research provides researchers with an overview of rating scale analysis along with practical guidance on how to conduct such analyses with their own survey data. Author Stefanie A. Wind presents three categories of methods: Rasch models; non-Rasch Item Response Theory (IRT) models; and non-parametric models, together with practical examples. Tutorials, datasets, and software code (R and Facets) to accompany the book are available on the book’s website.
This book makes a valuable contribution to the field of rating scale analysis, and one that methodologists in the field of psychometrics should strongly consider. Több
Tartalomjegyzék:
Chapter 1: What is Rating Scale Analysis?
Chapter 2: Rasch Models for Rating Scale Analysis
Chapter 3: Illustration of Rating Scale Analysis with Polytomous Rasch Models
Chapter 4: Non-Rasch IRT Models for Rating Scale Analysis
Chapter 5: Nonparametric Measurement Models for Rating Scale Analysis
Chapter 6: Summary and Resources for Further Study
Multidimensional Mining of Massive Text Data
33 594 Ft
30 907 Ft