Ecosophy and Educational Research for the Anthropocene
Rethinking Research through Relational Psychoanalytic Approaches
Sorozatcím: Routledge Research in Education, Society and the Anthropocene;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2021. december 24.
- ISBN 9780367457099
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem214 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 18 Illustrations, black & white; 18 Halftones, black & white 223
Kategóriák
Rövid leírás:
Problematizing the aims of education in the Anthropocene, this text illustrates the value of relational psychoanalytic theory in the study and practice of education amidst the climate crisis.
TöbbHosszú leírás:
Problematizing the aims of education in the Anthropocene, this text illustrates the value of relational psychoanalytic theory in the study and practice of education amidst the climate crisis.
Illustrating how dominant educational theory fails to acknowledge climate precarity and the consequences of living beyond the Earth’s carrying capacity, Ecosophy and Educational Research for the Anthropocene calls for a reorientation of scholarship to decentre the human subject. The author discusses the evolution of intersubjective psychoanalysis to make a case for a turn to relational and psychoanalytically informed educational research. Chapters foreground areas for educational researchers to consider in pursuing intersubjective inquiries into the affective dimensions of curriculum and pedagogy to foster an emergence of eco-attunement and ecosophical educational research (EER).
By framing an ecosophical approach, this book enables educational leaders, researchers and educators to fulfil their responsibility to engage in educational praxis which is contextually responsive, relationally attuned and recognizant that we cannot be studied apart from our connections to the planet.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction: What Does it Mean to Educate in a World that is Prepared to Go on Without Us? 1. Renovating the Schoolhouse When the World is On Fire 2. Education and the Visuality of the Anthropocene 3. A Prairie Elegy for the Discerning Consumer 4. The Emotional Impact of Living in the Climate Crisis 5. Anthropocentric Fantasies Entangled in the Pain of Eco-grief 6. Relational and Psychoanalytically Informed Education in the Anthropocene 7. Cultivating Solidarity as the Climate Crisis Intensifies 8. What We Can Learn from the COVID-19 Pandemic 9. Monstrous Feelings and Ghostly Echoes of the Anthropocene 10. Ecosophical Educational Research on the Edge of the Anthropocene 11. Ecosophical Educational Leadership 12. Teacher Education on the Edge of the Anthropocene Conclusion: Get Busy Living Appendix
Több
Darkside: Photographic Desire and Sexuality Photographed -
16 721 Ft
14 213 Ft