• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Becoming an International Manager: Identity Work by Managerial International Assignees from Emerging Markets

    Becoming an International Manager by Koleša, Iris;

    Identity Work by Managerial International Assignees from Emerging Markets

    Sorozatcím: Contributions to Management Science;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 139.09
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        57 687 Ft (54 940 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 11 537 Ft off)
      • Kedvezményes ár 46 150 Ft (43 952 Ft + 5% áfa)

    57 687 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2021
    • Kiadó Springer International Publishing
    • Megjelenés dátuma 2021. december 2.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783030873943
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem324 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 688 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XXI, 324 p.
    • 217

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The book discusses international assignment-related decision-making by emerging market firms and their employees. It reveals that the ongoing, reciprocal interactions between the organisational and individual discourses, structures, processes, and the wider macro context spark multilevel role transitions and identity work. The book uncovers the macro-, meso-, and micro-level factors of role transitions and identity work, as well as their outcomes for international staffing. It also expands on the role (transition), social categorisation, and social identity theories by applying them to international staffing. Finally, it presents practical insights for international human resources managers by presenting several 'soft' approaches to managing international employee mobility, such as employer branding, prioritisation of favourable discourses and identities, and encouraging role hybridisation.


    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction.- Part I: Emerging Market Context as Reflected in Business.- 2. Emerging Market Firms’ Competitive Advantages and Internationalisation Patterns.- 3. Human Resources Management in Emerging Markets and by Emerging Market Firms.- Part II: International Assignments in Emerging Market Firms.- 4. International Assignment-Related Challenges for Emerging Market Firms by Growth Stages.- 5. International Assignment-Related Challenges for Emerging Market Firms by Assignment Format.- 6. International Staffing Approaches to International Assignment Challenges by Emerging Market Multinationals.- Part III Individuals’ Experience of International Assignments in Emerging Market Multinationals.- 7. Short-Term International Assignment Challenges for Emerging Market Firm Employees.- 8. Long-Term Managerial Assignment Challenges as Experienced by Assignees.- Part IV: Multilevel Interactions in Role Shifts and Identity Work.- 9. Multilevel Factors of International Assignment Implementation and Management in EMNEs.- 10. Clashes of Interests Versus Clashes of Identities: Theory on Firm–Employee Interactions During International Assignments.- 11. Guidelines for Practitioners: Emphasis on Narrative Work and Relationship Building.- 12. Conclusion.- 13. Tools and Surveys Used for Research.


    Több