Aspirations and Mentoring in an Academic Environment
Women Faculty in Library and Information Science
Sorozatcím: Contributions in Librarianship and Information Science;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 93.00
-
44 430 Ft (42 315 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 886 Ft off)
- Kedvezményes ár 35 545 Ft (33 852 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
44 430 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Praeger
- Megjelenés dátuma 1994. március 23.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9780313278365
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 234x155 mm
- Súly 539 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
This is the first booklength study of women in library education. The authors set out to examine the dynamic social processes and significant relationships--such as mentioning--that have shaped the aspirations and career goals of women faculty in library and information science. Employing a intergenerational sample the authors construct a unique view of the changes in opportunities and gender role expectations in the field. In addition, Maack and Passet apply management models of mentoring and support relationships to the university environment. This leads to an analysis of the kinds of mentoring and peer support relationships that best enable women to succeed, and the authors conclude with recommendatons for ways to foster positive mentoring relationships.
Written from a feminist perspective, the volume draws from the work of scholars in women's studies, sociology, psychology, management, anthropology, and higher education. Not only will the volume be of interest to those in or aspiring to a career in academia it will be of use to scholars and students in the above disciplines as well.
Tartalomjegyzék:
Preface
Introduction
History, Methodology, & Definitions
Early Aspirations and Role Models
Becoming an Academic: Mentoring & Career Patterns
Unwritten Rules: Getting Established in Academe
The Mentoring Relationship: Experiences & Perceptions
Research: Attitudes, Accomplishments, & Goals
Teaching, Service & Workload Issues
Restraints, Constraints, Barriers & Glass Ceilings
Academic Mentoring in Perspective
Commentary: Reflections, Prospects & Strategies
Reflections of a Dean on Opportunities for Women and on the Role of Mentoring by Toni Carbo Bearman
Changes in the University Environment: Perspectives of a Senior Faculty Member by Phyllis Dain
On Participating in History by Margaret Stieg
Women in Higher Education Administration by Kathleen H. McCook
Building a Power Base in the University by Jane M. Robbins
Appendix A: Demographic Profile & Mentoring Experience
Appendix B: The Relationship Constellation
Appendix C: Typology of Accreditied Schools
Appendix D: Research, Teaching & Service
Appendix E: Telephone Survey
Bibliography
Index
Masters of Scale: Surprising truths from the world?s most successful entrepreneurs
9 555 Ft
8 122 Ft
The Fables of Jesus in the Gospel of Luke: A New Foundation for the Study of Parables
61 797 Ft
58 708 Ft
Federal Trade Commission V. Gulf Refining Co U.S. Supreme Court Transcript of Record with Supporting Pleadings
43 965 Ft
40 447 Ft