• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Writing and Editing for Digital Media

    Writing and Editing for Digital Media by Carroll, Brian;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 6
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2026. január 29.

    • ISBN 9781032971537
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem382 oldal
    • Méret 254x178 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 66 Illustrations, black & white; 52 Halftones, black & white; 14 Line drawings, black & white; 10 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    An essential guide to writing and editing for digital media, this sixth edition responds to the mainstreaming of GenAI and LLMs, among many other changes in the best practices of digital storytelling.



    Több

    Hosszú leírás:

    An essential guide to writing and editing for digital media, this sixth edition responds to the mainstreaming of genAI (Generative AI) and LLMs (Large Language Models), among many other changes in the best practices of digital storytelling.


    Carroll explains and demonstrates how to effectively write for digital spaces and places that typically abound with graphical content, multimedia, and hypertextual, interactive elements. He also combines hands-on, practical exercises with information on key topics such as misinformation and disinformation, and the proliferation of artificial intelligence. This new edition specifically explores the ethical questions raised by AI, as well as the new possibilities it presents. Each chapter features lessons and exercises through which students can build a solid understanding of the ways that digital communication provides opportunities for dynamic storytelling and multi-directional communication. It also speaks to writers, editors, public relations practitioners, and social media managers and marketers. Updated with contemporary examples and new pedagogy throughout, this is the ideal handbook for students seeking careers in digital media, particularly in content development and digital storytelling.


    An essential text for students of media, communication, public relations, marketing, and journalism who are looking to develop their writing and editing skills for these ever-evolving fields and professions.


    This book also has an accompanying eResource that offers additional weekly activities and assignments, providing students additional opportunity to put theory into practice.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments


    Introduction


    Chapter 1: Writing for Digital Media I


    Laying the Foundation


    Chapter 2: Editing for Digital Media I


    Storytelling Strategies


    Chapter 3: Writing for Digital Media II


    Tools and Techniques


    Chapter 4: Editing for Digital Media II


    Creating the User Experience


    Chapter 5: Whiteboarding


    Generating Ideas and Getting Lift


    Chapter 6: Doing Journalism


    Seeking Truth, Minimizing Harm, Acting Independently


    Chapter 7: Responsible Advocacy


    Public Relations and Social Media Management


    Chapter 8: Multimodal Storytelling


    The Medium Is the Message


    Chapter 9: Misinformation and Disinformation


    Credibility in a “Post-Truth” Age


    Chapter 10: Knowing the Law


    Intellectual Property, Libel, and Privacy


    Appendix: The Core Values of Digital Journalism


    Index

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    20% %kedvezmény
    Writing and Editing for Digital Media

    The New Pan-Americanism and the Structuring of Inter-American Relations

    Scarfi, Juan Pablo; Sheinin, David M. K.; (ed.)

    69 273 Ft

    55 419 Ft

    20% %kedvezmény
    Writing and Editing for Digital Media

    Artificial Intelligence for Smart Healthcare

    Agarwal, Parul; Khanna, Kavita; Elngar, Ahmed A;

    71 001 Ft

    56 801 Ft

    20% %kedvezmény
    Writing and Editing for Digital Media

    AI and Big Data in Cardiology: A Practical Guide

    Duchateau, Nicolas; King, Andrew P.

    24 403 Ft

    19 522 Ft

    next