• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Woman Up – Invoking Feminism in Quality Television: Invoking Feminism in Quality Television

    Woman Up – Invoking Feminism in Quality Television by Havas, Julia;

    Invoking Feminism in Quality Television

    Sorozatcím: Contemporary Approaches to Film and Media;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 76.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        36 309 Ft (34 580 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 631 Ft off)
      • Kedvezményes ár 32 678 Ft (31 122 Ft + 5% áfa)

    36 309 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó MP–WST Wayne State Uni Press
    • Megjelenés dátuma 2022. március 31.

    • ISBN 9780814346556
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem282 oldal
    • Méret 228x152x17 mm
    • Súly 333 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 20 B&W images
    • 250

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    While American television has long relied on a strategic foregrounding of feminist politics to promote certain programming's cultural value, Woman Up: Invoking Feminism in Quality Television is the first sustained critical analysis of the twenty-first-century resurgence of this tradition.

    Több

    Hosszú leírás:

    "Critically analyzes the discursive relationship between cultural value and popular feminism in American television.

    While American television has long relied on a strategic foregrounding of feminist politics to promote certain programming's cultural value, Woman Up: Invoking Feminism in Quality Television is the first sustained critical analysis of the twenty-first-century resurgence of this tradition. In Woman Up, Julia Havas's central argument is that postmillennial ""feminist quality television"" springs from a rhetorical subversion of the (much-debated) masculine-coded ""quality television""culture on the one hand and the dominance of postfeminist popular culture on the other.

    Postmillennial quality television culture promotes the idea of aesthetic-generic hierarchies among different types of scripted programming. Its development has facilitated evaluative academic analyses of television texts based on aesthetic merit, producing a corpus of scholarship devoted to pinpointing where value resides in shows considered worthy of discussion. Other strands of television scholarship have criticized this approach for sidestepping the gendered and classed processes of canonization informing the phenomenon. Woman Up intervenes in this debate by reevaluating such approaches and insisting that rather than further fostering or critiquing already prominent processes of canonization, there is a need to interrogate the cultural forces underlying them. Via detailed analyses of four TV programs emerging in the early period of the ""feminist quality TV"" trend—30 Rock (2006–13), Parks and Recreation (2009–15), The Good Wife (2009–16), and Orange Is the New Black (2013–19)—Woman Up demonstrates that such series mediate their cultural significance by combining formal aesthetic exceptionalism and a politicized rhetoric around a ""problematic"" postfeminism, thus linking ideals of political and aesthetic value.

    Woman Up will most appeal to students and scholars of cinema and media studies, feminist media studies, television studies, and cultural studies."

    Több