Why We Can't Have Nice Things
Social Media's Influence on Fashion, Ethics, and Property
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 18.99
-
8 594 Ft (8 185 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 1 719 Ft off)
- Kedvezményes ár 6 875 Ft (6 548 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
8 594 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Duke University Press
- Megjelenés dátuma 2022. szeptember 13.
- Kötetek száma Trade Paperback
- ISBN 9781478018612
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem176 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 295 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 15 illustrations 287
Kategóriák
Hosszú leírás:
In 2016, social media users in Thailand called out the Paris-based luxury fashion house Balenciaga for copying the popular Thai “rainbow bag,” using Balenciaga’s hashtags to circulate memes revealing the source of the bags’ design. In Why We Can’t Have Nice Things Minh-Ha T. Pham examines the way social media users monitor the fashion market for the appearance of knockoff fashion, design theft, and plagiarism. Tracing the history of fashion antipiracy efforts back to the 1930s, she foregrounds the work of policing that has been tacitly outsourced to social media. Despite the social media concern for ethical fashion and consumption and the good intentions behind design policing, Pham shows that it has ironically deepened forms of social and market inequality, as it relies on and reinforces racist and colonial norms and ideas about what constitutes copying and what counts as creativity. These struggles over ethical fashion and intellectual property, Pham demonstrates, constitute deeper struggles over the colonial legacies of cultural property in digital and global economies.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgments vii
Introduction. “Share This with Your Friends”: Crowdsourcing IP Regulation 1
1. Regulating Fashion IP, Regulating Difference 27
2. The Asian Fashion Copycat 53
3. How Thai Social Media Users Made Balenciaga Pay for Copying the Sampeng Bag 77
4. “Ppl Knocking Each Other off Lol”: Diet Prada’s Politics of Refusal 99
Epilogue. Why We Can't Have Nice Things 125
Notes 131
Bibliography 147
Index 165
Homeland Security: An Introduction
12 421 Ft
11 179 Ft