Wagner in Russia, Poland and the Czech Lands
Musical, Literary and Cultural Perspectives
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 52.99
-
25 315 Ft (24 110 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 063 Ft off)
- Kedvezményes ár 20 252 Ft (19 288 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
25 315 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2016. november 28.
- ISBN 9781138276666
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem254 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Richard Wagner has arguably the greatest and most long-term influence on wider European culture of all nineteenth-century composers and yet, among the copious English-language literature examining Wagner's works, influence, and character, research into the composer’s impact and role in Russia and Eastern European countries, and perceptions of him from within those countries, is noticeably sparse. Wagner in Russia, Poland and the Czech Lands aims to redress imbalance and stimulate further research in this rich area.
TöbbHosszú leírás:
Richard Wagner has arguably the greatest and most long-term influence on wider European culture of all nineteenth-century composers. And yet, among the copious English-language literature examining Wagner's works, influence, and character, research into the composer’s impact and role in Russia and Eastern European countries, and perceptions of him from within those countries, is noticeably sparse. Wagner in Russia, Poland and the Czech Lands aims to redress imbalance and stimulate further research in this rich area. The eight essays are divided in three parts - one each on Russia, the Czech lands and Poland - and cover a wide historical span, from the composer’s first contacts with and appearances in these regions, through to his later reception in the Communist era. The contributing authors examine his influences in a wide range of areas such as music, literary and epistolary heritage, politics, and the cultural histories of Russia, the Czech lands, and Poland, in an attempt to establish Wagner’s place in a part of Europe not commonly addressed in studies of the composer.
TöbbTartalomjegyzék:
Chapter 1 ‘One can learn a lot from Wagner, including how not to write operas’: Sergey Taneyev and his Road to Wagner, Anastasia Belina-Johnson; Chapter 2 ‘The end of opera itself’: Rimsky-Korsakov and Wagner, Stephen Muir; Chapter 3 How Russian was Wagner? Russian Campaigns to Defend or Destroy the German Composer during the Great War (1914–1918), Rebecca Mitchell; Chapter 4 Prophecy of a Revolution: Aleksey Losev on Wagner’s Aesthetic Outlook, Vladimir Marchenkov; Chapter 5 1The quotation is adapted from an interview with Dvo?ák given to Paul Pry of The Sunday Times, 10 May 1885, p. 6. The complete interview is reprinted in an appendix to (ed.), Rethinking Dvo?ák: Views from Five Countries (Oxford, 1966), pp. 281–8. The original version of the quotation is given below (see footnote 28)., Jan Smaczny; Chapter 6 Wagnerism in Moravia: Janá?ek’s First Opera,Šárka, Michael Ewans; Chapter 7 ‘Where the King Spirit becomes manifest’: Stanis?aw Wyspia?ski in Search of the Polish Bayreuth, Rados?aw Okulicz-Kozaryn; Chapter 8 The Reception of Wagner’s Music and Ideas in Poland during the Communist Years(1945–1989), Magdalena Dziadek;
Több