• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Voice into Acting: Integrating Voice and the Stanislavski Approach

    Voice into Acting by Gutekunst, Christina; Gillett, John;

    Integrating Voice and the Stanislavski Approach

    Sorozatcím: Performance Books;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 85.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        40 608 Ft (38 675 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 122 Ft off)
      • Kedvezményes ár 32 487 Ft (30 940 Ft + 5% áfa)

    40 608 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 2
    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2021. február 11.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781350064928
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem328 oldal
    • Méret 246x189 mm
    • Súly 1052 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 58 bw illus
    • 128

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    How can actors bridge the gap between themselves and the text and action of a script, integrating fully their learned vocal skills? How do we make an imaginary world real, create the life of a role, and fully embody it vocally and physically so that voice and acting become one?

    Christina Gutekunst and John Gillett unite their depth of experience in voice training and acting to create an integrated and comprehensive approach informed by Stanislavski and his successors - the acting approach widely taught to actors in drama schools throughout the world.

    This updated edition contains: a new chapter on vocal embodiment of actions, new findings from neuroscience supporting the approach, more exercises, warm-up routines for training, rehearsal and performance, and a completely new glossary of terms.

    The authors create a step-by-step guide to explore how voice can:

    - Respond to our thoughts, senses, feelings, imagination and will
    - Fully express language in content and form
    - Communicate imaginary circumstances and human experience
    - Transform to adapt to different roles
    - Connect to a variety of audiences and spaces

    Featuring 55 illustrations by German artist, Dany Heck, Voice into Acting is an essential manual for the actor seeking full vocal identity in characterization, and for the voice teacher open to new techniques or an alternative approach to harmonize with the actor's process.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    What Practitioners Said about the First Edition
    Introduction
    Part I: Laying the Foundations
    1. The Organic Acting Approach and the Voice
    2. The Organic Acting Approach and the Brain
    Part II: The Essential Vocal Six - And Integrating Acting into Voice
    3. Alignment: Backbone of the Action
    4. Breath: The Great Creative Connector
    5. Centred Onset of Sound: The Vocal Identity of the Actor
    6. Pitch Range: The Music of Meaning
    7. Resonance: Vibrating the Experience
    8. Articulation: Shaping Thought and Action
    Part III: Integrating Voice into the Organic Acting Process
    9. Interval: Receiving and Responding
    10. Awareness, Ease and Focus
    11: The Action: Given Circumstances, Interaction and Objectives
    12. Vocal Embodiment of Actions
    13. Seeing, Sensing and Feeling
    14. Character and Voice
    15. The Actor in the Space
    Part IV: Integrating Voice in Rehearsal and Performance: Putting It All Together
    16. Meeting the Play and the Character
    17. From Impulse to Action
    18. From Action to Form
    Conclusion
    Glossary
    Selected Bibliography
    Index

    Több