• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Understanding Media Psychology

    Understanding Media Psychology by Stever, Gayle S.; Giles, David C.; Cohen, J. David;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 2
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. július 22.

    • ISBN 9781032812687
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem422 oldal
    • Méret 246x174 mm
    • Súly 940 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 115 Illustrations, color; 115 Halftones, color; 5 Tables, color
    • 681

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Understanding Media Psychology is an authoritative introductory textbook to the growing field of media psychology. Providing an overview of topics in the field, it summarizes key concepts and theories as well as considering the importance of media psychology in today’s society.

    Több

    Hosszú leírás:

    Understanding Media Psychology is an authoritative introductory textbook on the growing field of media psychology. Providing an overview of topics in the field, it summarizes key concepts and theories and considers the importance of media psychology in today’s society.


    The second edition of this bestselling textbook has been fully updated to reflect the changing landscape of media psychology. The new edition features a brand-new chapter on news and political media, as well as increased focus on AI and new forms of social media. It covers core areas such as positive media psychology, audience research, and the effect of gaming, violence, advertising and pornography, critically engaging with contemporary discussions around propaganda, fake news, deepfakes, and how media and health psychology interacted during the COVID-19 pandemic and beyond. Written by a team of expert authors, this book will help readers understand the structures, influences, and theories around media psychology. Particular care is also given to addressing the interaction between issues of social justice and the media, as well as the effects media has on both the members of marginalized groups and how those groups are perceived. A student website and instructor resources provide further ways to engage with the content and support teaching and learning.


    Containing a range of pedagogical features throughout to aid teaching and student learning, including vocabulary and key terms, discussion questions, and boxed examples, this is an essential resource for media psychology courses at the undergraduate and introductory master’s levels globally.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Contents


    Preface


    Acknowledgements


    1.      Media and Media Psychology


    Gayle S. Stever


    2.      Key Theories and Concepts from Media Psychology


    Gayle S. Stever


    3.      Research Methods


    Gayle S. Stever, David C. Giles, J. David Cohen


    4.      Positive Psychology, Moral Reasoning, and Prosocial Behavior


    Gayle S. Stever


    5.      Social Justice and the Media: Gender, Age, Size, and Disability


    Gayle S. Stever


    6.      Social Justice and the Media: Race, Ethnicity, and Socioeconomic Status


    Gayle S. Stever


    7.      Aliens Eating Reese’s: Media Influence and Advertising


    J. David Cohen 


    8.      Propaganda, Fake News, and Deep Fakes


    Mary E. Myers


    9.      Processes of Audience Involvement


    Gayle S. Stever


    J. David Cohen


    10. Dark Media: Violence, Pornography, and Addiction


    J. David Cohen


    11. Join the Adventure: The Psychology of Gaming


    J. David Cohen


    12. The Social Nature of Media


    Gayle S. Stever


    13. Media Psychology and Public Health


    J. David Cohen


    Gayle S. Stever 


    14. Artificial Intelligence


    Mary E. Myers 


    15. The Psychology of News and Political Communication


    David C. Giles 


    16. The Future of Media Psychology


    David C. Giles


    Index

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    20% %kedvezmény
    Understanding Media Psychology

    Marine Biopolymers: Processing, Functionality and Applications

    Ahmed, Shakeel; Soundararajan, Aisverya

    132 720 Ft

    106 176 Ft

    20% %kedvezmény
    Understanding Media Psychology

    Understanding Media Psychology

    Stever, Gayle S.; Giles, David C.; Cohen, J. David;

    69 273 Ft

    55 419 Ft

    20% %kedvezmény
    Understanding Media Psychology

    Research and Innovation Forum 2024

    Visvizi, Anna; Troisi, Orlando; Corvello, Vincenzo; Grimaldi, Mara

    97 628 Ft

    78 102 Ft

    Understanding Media Psychology

    A History of Modern Political Thought in East Central Europe: Volume II: Negotiating Modernity in the 'Short Twentieth Century' and Beyond, Part I: 1918-1968

    Trencsényi, Balázs; Kopeček, Michal; Lisjak Gabrijelčič, Luka; Falina, Maria; Baár, Mónika; Janowski, Maciej;

    57 330 Ft

    51 597 Ft

    next