• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Understanding Machinima: Essays on Filmmaking in Virtual Worlds

    Understanding Machinima by Ng, Jenna;

    Essays on Filmmaking in Virtual Worlds

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 34.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        16 716 Ft (15 920 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 343 Ft off)
      • Kedvezményes ár 13 373 Ft (12 736 Ft + 5% áfa)

    16 716 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2013. szeptember 12.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781441104489
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem296 oldal
    • Méret 228x150x18 mm
    • Súly 440 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 15
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    In this groundbreaking collection, Dr. Jenna Ng brings together academics and award-winning artists and machinima makers to explore the fascinating combination of cinema, animation and games in machinima (the use of computer game engines to produce animated films in cost- and time-efficient ways). Book-ended by a preface by Henry Lowood (curator for history of science and technology collections at Stanford University) and an interview with Isabelle Arvers (machinima artist, trainer, critic, and curator), the collection features wide-ranging discussions addressing machinima not only from diverse theoretical perspectives, but also in its many dimensions as game art, First Nations media art, documentary, and pedagogical tool. Making use of interactive multimedia to enhance the text, each chapter features a QR code which leads to a mobile website cross-referencing with its print text, integrating digital and print content while also taking into account the portability of digital devices in resonance with machinima's mobile digital forms. Exploring the many dimensions of machinima production and reception, Understanding Machinima extends machinima's critical scholarship and debate, underscoring the exciting potential of this emerging media form.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements

    Preface Henry Lowood

    Introduction Jenna Ng

    I. Thinking Machinima

    1. Machinima: Cinema in a minor or multitudinous key? William Brown and Matthew Holtmeier

    2. Beyond Bullet Time: Media in the knowable space Chris Burke

    3. Be(ing)Dazzled: Living in machinima Sheldon Brown

    4. Moving Digital Puppets Michael Nitsche, Ali Mazalek and Paul Clifton

    5. Facing the Audience: A dialogic perspective on the hybrid animated film Lisbeth Frølunde

    6. Dangerous Sim Crossings: Framing the Second Life art machinima Sarah Higley

    II. Using Machinima

    7. The Art of Games: Machinima and the limits of art games Larissa Hjorth

    8. Playing Politics: Machinima as live performance and document Joseph DeLappe

    9. Virtual Lens of Exposure: Aesthetics, theory, and ethics of documentary filmmaking in Second Life Sandra Danilovic

    10. Call It a Vision Quest: Machinima in a First Nations context Beth Aileen Dillon and Jason Edward Lewis

    11. World of Chaucer: Adaptation, pedagogy, and interdisciplinarity Chris Moore and Graham Barwell

    12. A Pedagogy of Craft: Teaching Culture Analysis with machinima Jenna Ng and James Barrett

    Agency, Simulation, Gamification, Machinima: An interview with Isabelle Arvers Isabelle Arvers and Jenna Ng

    Notes on Contributors

    Glossary

    Index

    Több