Too Far on a Whim – The Limits of High–Steam Propulsion in the US Navy
The Limits of High-Steam Propulsion in the US Navy
Sorozatcím: Maritime Currents: History and Archaeology;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 91.00
-
43 475 Ft (41 405 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 348 Ft off)
- Kedvezményes ár 39 128 Ft (37 265 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
43 475 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MP–ALB University of Alabama
- Megjelenés dátuma 2024. május 31.
- ISBN 9780817321918
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 229x152x19 mm
- Súly 272 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 15 illustrations 558
Kategóriák
Rövid leírás:
Argues that the US Navy’s commitment to high-steam propulsion for its warship fleet was a tactical and technological mistake, or technological progressivism gone awry.
TöbbHosszú leírás:
War with an aggressive Japan and a resurgent Germany loomed in the dark days of the late 1930s. Rear Admiral Harold G. Bowen Sr., head of the US Navy’s Bureau of Engineering, advanced a radical vision: a new fleet based on high-steam propulsion, a novel technology that promised high speeds with smaller engines and better fuel efficiency. High-steam engines had drawbacks—smaller operational ranges and maintenance issues. Nevertheless, trusting its engineers to resolve these issues, the US Navy put high-steam propulsion at the heart of its warship design from 1938 to 1945.
The official record of high-steam technology’s subsequent performance has relied heavily on Bowen’s own memoir, in which he painted high-steam innovation in heroic colors. Pitrof’s empirical review of primary sources such as ship’s maintenance records, however, illuminates the opposite—that the heroism lay in the ability of American seamen to improvise solutions to keep these difficult engines running.
Pitrof artfully explains engineering concepts in layman’s terms and provides an account that extends far beyond technology and into matters of naval hierarchies and bureaucracy, strategic theory, and ego. He offers a cautionary tale—as relevant to any endeavor as it is to military undertakings—about how failures arise when technical experts lack managers who understand their work. Admiral Bowen wielded excessive power because no one else in the US Navy knew enough to countermand him.
Compulsively readable, To Far on a Whim is a landmark for those interested in naval history and technology but also for readers interested in the interplay between innovation, decision-making, and engineering.
Több
Highlights of Astronomy: Volume 14
49 686 Ft
44 717 Ft