The Politics of Excess in Polish Cinema
Sorozatcím: World Cinema;
-
13% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 85.00
-
40 608 Ft (38 675 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 13% (cc. 5 279 Ft off)
- Kedvezményes ár 35 330 Ft (33 647 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
40 608 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2026. január 22.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350509160
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem280 oldal
- Méret 236x160x18 mm
- Súly 580 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 40 bw illus 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Departing from standard histories, this book draws on the theory of excess in film to provide a re-examination of Polish cinema history, following emancipatory impulses that emerged in Polish culture between the great crisis of 1968-marked by the expulsion of Polish Jews and persecution of students-and the conservative revolution of the Solidarity movement in the 1980s.
Employing a transnational and decolonial lens, Sebastian Jagielski argues that beyond the binary of state-endorsed and official 'opposition' media, there exists a range of subversive and radical films. He provides close readings of key examples such as The Devil (Diabel)(1972), A Story of Sin (Dzieje grzechu)(1975) and The Palace (Palac)(1980), considering their depiction and transformation of emancipatory ideals born out of Western countercultural movements. He also explores the filmmaking practices of directors like Andrzej Wajda to Andrzej Zulawski, examining their use of subtext, seemingly lurid narratives and subversive embedded gestures, produced against the backdrop of Communist Poland's censorship practices. In doing so he proposes a critical revision of the normative cinema of moral anxiety.
He goes on to consider how on screen depictions of sexuality intersect with various modes of difference, highlighting the impact of racism, homophobia, misogyny, and classism. Rejecting a linear narrative in favour of a fragmented history, Jagielski uncovers the untold stories of Polish cinema's subversive influences.
Tartalomjegyzék:
Introduction
I The haunting of the nation
1.The transnational body in 1968
2.Queer Jesus
3.A twisted world
II Scandalous feminism
1.Emancipation as an experiment
2.Sexual shock
3.Critical fetishism
III Class masquerades
1.The return of the repressed
2.A slave rebellion
3.A scream in a freeze-frame
Conclusion
Endnotes
Bibliography
Index