
The Political Economy of European Football
Perspectives from Central and Eastern Europe
Sorozatcím: Critical Research in Football;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 135.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 450 Ft off)
- Kedvezményes ár 58 047 Ft (55 283 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
64 496 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. november 27.
- ISBN 9781032484877
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem214 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 500 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 13 Illustrations, black & white; 13 Line drawings, black & white; 11 Tables, black & white 826
Kategóriák
Rövid leírás:
This book explores the contemporary dynamics of European football?s political economy, mapping the various market and regulatory forces that shape its current position and development.
TöbbHosszú leírás:
This book explores the contemporary dynamics of European football?s political economy, mapping the various market and regulatory forces that shape its current position and development.
Offering a conceptual framework for understanding political economy as applied to the study of football, this book presents in-depth case studies from Central and Eastern Europe ? a region largely underexplored in the research literature ? that enable the reader to gain a sense of the rich history and diversity of the economic and social contexts in which European football is shaped. The first part of this book sets out the market structure of football in Europe and considers how key trends of globalisation and hypercommercialisation have been addressed through attempts to incentivise and regulate the football market. It presents a theoretical framework for political economy in football and explores key issues including football and economic development; UEFA?s ?Financial Fair Play? regulations; sponsorship in football; and the socio-economic conditions of hooligan violence. The second part of the book looks more closely at Central and Eastern Europe. Presenting case studies of aspects of political economy in football in Romania, Poland, East Germany, Austria and Hungary (including development of the women?s game), this book shows how the economic development of European football has been uneven, not only subject to global trends but also dependent on local historical, political, economic and organisational conditions.
Opening up new perspectives on the complex interactions between states, sports organisations, markets and society, this book will be fascinating reading for anybody with an interest in football, the history, politics or business of sport, or political economy as a field of scholarly enquiry.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction: The Political Economy of Football
DANIEL FITZPATRICK, DARIUSZ WOJTASZYN AND ROLAND BENEDIKTER
PART I
CONTEMPORARY THEMES IN THE POLITICAL ECONOMY OF EUROPEAN FOOTBALL
1 Club Football and Economic Dynamism in European Regions
ROBERT GASQUEZ MENDOZA AND DAVID CASTELLS-QUINTANA
2 The Winner-Takes-All Character of European Football?s ?Superstar Economics? and the Limited Impact of Financial Fair Play
HENK ERIK MEIER
3 Key Drivers of Advertising and Brand Communication in Professional Sport: 360-Degree Communication
JAROS
Több