The Philosophical Foundations of Photography as a Means of Communication
Sorozatcím: Synthese Library;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 128.39
-
53 249 Ft (50 714 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 10 650 Ft off)
- Kedvezményes ár 42 600 Ft (40 571 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
53 249 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2025. november 9.
- ISBN 9783032026484
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem194 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XX, 194 p. 3 illus. 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book provides the first in-depth theory of how we communicate using photographs. Despite the ubiquitous use of photographs as a universal language in digital social media, a systematic understanding of photographic communication has remained elusive. The author draws upon recent literature in philosophy of photography, picture theory, theories of pictorial reference, and scholars dedicated to the intricate relationship between images and speech acts. This book provides the philosophical foundations for an ontology of photographic social practices, elucidating how these practices are constituted by rules, thus enabling comprehension of photographic communication in conventional and non-conventional contexts. By offering several significant contributions, including a meticulous analysis of the difference between the pictorial content of an image and the speech act performed by its contextualized use, it helps us understand the various types of rules governing photographic communication, and proposes a taxonomy of photographic speech acts, among others. This unique perspective makes the book important reading for our times and of great interest to scholars across various disciplines, including philosophy, photography, communication studies, media studies, and visual arts.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction.- 1 The Orthodox Theory of Photographic Communication.- 2 Near-side Pictorial Pragmatics Applied to Photography.- 3 Far-Side Pictorial Pragmatics Applied to Photography.- 4 The Ontological Foundations of The Photographic Social Practices.- Index.
Több