The Pharmaceutical Regulatory Process
Sorozatcím: Drugs and the Pharmaceutical Sciences; 185;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 190.00
-
90 772 Ft (86 450 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 18 154 Ft off)
- Kedvezményes ár 72 618 Ft (69 160 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
90 772 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 2, New edition
- Kiadó CRC Press
- Megjelenés dátuma 2008. december 2.
- ISBN 9781420070422
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem490 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 1360 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 35 Illustrations, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This Second Edition examines the mechanisms and means to establish regulatory compliance for pharmaceutical products and company practices. It focuses on major legislative revisions that impact requirements for drug safety reviews, product regulatory approvals, and marketing practices. Written by top industry professionals, practicing attorneys, and FDA regulators, it includes policies and procedures that pharmaceutical companies need to implement regulatory compliance post-approval.
TöbbHosszú leírás:
This Second Edition examines the mechanisms and means to establish regulatory compliance for pharmaceutical products and company practices. It focuses on major legislative revisions that impact requirements for drug safety reviews, product regulatory approvals, and marketing practices. Written by top industry professionals, practicing attorneys, and FDA regulators, it includes policies and procedures that pharmaceutical companies need to implement regulatory compliance post-approval.
New chapters cover:
- the marketing of unapproved new drugs and FDA efforts to keep them in regulatory compliance
- pharmacovigilance programs designed to prevent widespread safety issues
- legal issues surrounding the sourcing of foreign APIs
- the issues of counterfeit drugs
- updates on quality standards
Tartalomjegyzék:
Preface. Contributors. PART I LEGAL REQUIREMENTS FOR REGULATORY COMPLIANCE. 1. Pharmaceutical Regulation Before and After the Food, Drug, and Cosmetic Act. 2. Modernizing the Food and Drug Administration. 3. The New Drug–Approval Process—Before and After 1962. 4. Generic Drug-Approval Process: Hatch–Waxman Update. 5. FDA Regulation of Biological Products. 6. FDA’s Antibiotic Regulatory Scheme: Then and Now. 7. Generic Drugs in a Changing Intellectual Property Landscape. 8. The Influence of the Prescription Drug User Fee Act on the Approval Process. 9. Clinical Research Requirements for New Drug Applications. 10. Postapproval Marketing Practices Regarding Drug Safety and Pharmacovigilance. 11. Drugs Marketed Without FDA Approval. 12. FDA Regulation of Foreign Drug Imports: The Need for Improvement. PART II REGULATORY REQUIREMENTS FOR PRODUCT APPROVALS AND AFTER. 13. Active Pharmaceutical Ingredients. 14. Obtaining Approval of New Drug Applications and Abbreviated New Drug Applications from a Chemistry, Manufacturing, and Controls Perspective. 15. Obtaining Approval of a Generic Drug, Pre-1984 to the Present. 16. New Developments in the Approval and Marketing of Nonprescription or OTC Drugs. 17. Current Good Manufacturing Practice and the Drug Approval Process. 18. The Influence of the USP on the Drug Approval Process. 19. Ways,Means, and Evolving Trends in the U.S. Registration of Drug Products from Foreign Countries. 20. Impact of Government Regulation on Prescription Drug Marketing and Promotion. 21. CMC Postapproval Regulatory Affairs: Constantly Managing Change. 22. Living with 21 CFR Part 11 Compliance. Index.
Több
Investing for Canadians for Dummies?
7 639 Ft
6 875 Ft