• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Oxford Handbook of Luxury Business

    The Oxford Handbook of Luxury Business by Donzé, Pierre-Yves; Pouillard, Véronique; Roberts, Joanne;

    Sorozatcím: Oxford Handbooks;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 140.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        66 885 Ft (63 700 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 689 Ft off)
      • Kedvezményes ár 60 197 Ft (57 330 Ft + 5% áfa)

    66 885 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP USA
    • Megjelenés dátuma 2022. április 27.

    • ISBN 9780190932220
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem656 oldal
    • Méret 183x254x45 mm
    • Súly 1225 g
    • Nyelv angol
    • 287

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This innovative volume brings together contributions from leading experts in the study of luxury to present the full range of perspectives on luxury business, from a variety of social science approaches. Topics include conceptual foundations and the evolution of the luxury industry; the production of luxury goods; luxury branding and marketing; distributing luxury; globalization and markets; and issues of morality, inequality, and environmental sustainability.

    Több

    Hosszú leírás:

    This innovative volume brings together contributions from leading experts in the study of luxury to present the full range of perspectives on luxury business, from a variety of social science approaches. Topics include conceptual foundations and the evolution of the luxury industry; the production of luxury goods; luxury branding and marketing; distributing luxury; globalization and markets; and issues of morality, inequality, and environmental sustainability.

    The Oxford Handbook of Luxury Business is a necessary resource for all students and researchers of the field as well as for forward-thinking industry professionals.

    The volume is a successful multi perspective compilation of a variety of aspects of the luxury industry.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Luxury Business: Approaches and Issues
    Pierre-Yves Donzé, Véronique Pouillard, and Joanne Roberts
    Part I: Conceptual Foundations and the Evolution of the Luxury Industry
    2. The History of Ideas on Luxury in the Early Modern Period
    Christopher J. Berry
    3. Critical Theory and the Singular Instant of Luxury: On Contemporary Conceptions of Luxury Customer Experience
    John Armitage
    4. Luxury as an Industry
    Pierre-Yves Donzé
    5. Luxury, Banking, and Finance
    Hubert Bonin
    6. Luxury and the Entrepreneur: A Story of Meissen Porcelain, Harlequins, and Creative Destruction
    Robin Holt
    Part II: Producing Luxury
    7. Luxury Supply Chain Management
    Alessandro Brun and Hakan Karaosman
    8. Luxury, Craft, Creativity, and Innovation
    Joanne Roberts
    9. Licensing and the Mass Production of Luxury Goods
    Tomoko Okawa
    10. Systemic Luxury Strategy
    Jonas Hoffmann
    Part III: Luxury Branding and Marketing
    11. Luxury Branding
    Benjamin Berghaus
    12. Luxury Brand Extensions and Perceived Luxury: Insights from the Australian Market
    Nicole Stegemann and Sara Denize
    13. How to Manage Heritage Brands: The Case of Sleeping Beauties Revival
    Delphine Dion
    14. Consumers' Perceptions and Evaluations of Luxury and Luxury Brands
    Klaus-Peter Wiedmann
    15. Why Luxury Brands Partner with Artists
    Annamma Joy and Russell W. Belk
    Part IV: Distributing Luxury
    16. Department Stores and Luxury Business
    Rika Fujioka and Jouko Pitkänen
    17. The Strategic Value of the Mono-Brand Store for European Luxury Fashion Brands
    Christopher M. Moore
    18. Airport Luxury Retail
    Debbie Pinder and Joanne Roberts
    19. Intellectual Property Rights and Country-of-Origins Labels in the Luxury Industry
    Véronique Pouillard
    Part V: Globalization and Markets
    20. Luxury in the United States and Western Europe
    Fflur Roberts, Florence Allday, Ayako Homma, and Oksana Malynovska
    21. Luxury Business in Japan
    Pierre-Yves Donzé
    22. Luxury in China
    Qing Wang
    23. Luxury in Emerging Markets: Towards Understanding New Prestige Brands in India
    Glyn Atwal, Douglas Bryson, and J. P. Kuehlwein
    Part VI: Issues of Morality, Inequality, and Environmental Sustainability
    24. Economic Inequality and Luxury: A Critical Luxury Studies Approach
    Joanne Roberts
    25. Consumers, Counterfeiters, and Luxury Goods
    Giacomo Gistri
    26. Luxury and Corruption
    Tereza ?stb? Kuldova
    27. Luxury Tourism and Environmentalism
    Geoffrey Jones
    28. Digital Luxury: Toward a Sustainable Future?
    Sandy Black

    Több
    0