The Original Blues – The Emergence of the Blues in African American Vaudeville
The Emergence of the Blues in African American Vaudeville
Sorozatcím: American Made Music Series;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 68.00
-
32 487 Ft (30 940 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 249 Ft off)
- Kedvezményes ár 29 238 Ft (27 846 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
32 487 Ft
Beszerezhetőség
A kiadónál átmenetileg nincs raktáron, ezért a szokásosnál (2-4 hét) többet kell várni a beszerzésre. Ez általában néhány hét plusz időt jelent.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MP–MPP University Press of Mississippi
- Megjelenés dátuma 2017. február 28.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781496810021
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem480 oldal
- Méret 254x203x38 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
In this volume, Lynn Abbott and Doug Seroff complete their groundbreaking trilogy on the development of African American popular music, authoritatively connecting the black vaudeville movement with the explosion of blues that followed.
TöbbHosszú leírás:
"In this volume, Lynn Abbott and Doug Seroff complete their groundbreaking trilogy on the development of African American popular music, authoritatively connecting the black vaudeville movement with the explosion of blues that followed. At the end of the nineteenth century, vaudeville began to replace minstrelsy as America's favorite form of stage entertainment. Segregation necessitated the creation of discrete African American vaudeville theaters. When these venues first gained popularity, ragtime coon songs were the standard fare. Black vaudeville theaters provided a safe haven where coon songs could be rehabilitated. Dynamic interaction between the performers and their audience unleashed creative energies that accelerated the development of the blues.
The first blues star of black vaudeville was Butler """"String Beans"""" May, a blackface comedian, pianist, singer, and dancer from Montgomery, Alabama. Before his senseless death in 1917, he was recognized as the """"blues master piano player of the world."""" His legacy, elusive and previously unacknowledged, is preserved in the repertoire of country blues singer-guitarists and pianists of the Race recording era.
While male blues singers remained tethered to the role of blackface comedian, female """"coon shouters"""" acquired a more dignified aura in the emergent persona of the """"blues queen."""" Ma Rainey, Bessie Smith, and most of their contemporaries came through this portal; while others, including forgotten blues heroine Ora Criswell and her protégé Trixie Smith, reconfigured the use of blackface for their own subversive purposes.
In 1921 black vaudeville was effectively nationalized by the Theater Owners Booking Association (T.O.B.A.). In collusion with the emergent Race recording industry, T.O.B.A. theaters featured touring companies headed by blues queens with records to sell. While the 1920s was the most celebrated and remunerative period of vaudeville blues, the previous decade was arguably the most creative, having witnessed the emergence, popularization, and early development of the original blues in southern theaters."