The Noir Atlantic
Chester Himes and the Birth of the Francophone African Crime Novel
Sorozatcím: Contemporary French and Francophone Cultures; 20;
- Kiadói listaár GBP 114.50
-
54 702 Ft (52 097 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
54 702 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma Bilingual
- Kiadó Liverpool University Press
- Megjelenés dátuma 2011. június 8.
- ISBN 9781846316906
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem216 oldal
- Méret 239x163 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
The Noir Atlantic follows the influence of African American author Chester Himes on francophone African crime fiction.
TöbbHosszú leírás:
The Noir Atlantic follows the influence of African American author Chester Himes on Francophone African crime fiction. In 1953, Himes emigrated to Paris; he struggled there, just as he had in the United States. In 1957, his luck changed: the famous French Série noire brought out the first installment of his “Harlem” crime series, La reine des pommes. Suddenly, he was a household name in France. Later, he would also have a significant influence on Francophone African writers; for them, Himes’s blend of absurdist humor and violence offered an alternative to a high literary paradigm implanted during the colonial era. Likewise, his heterogeneous identity as American, black, and a writer of “French” bestsellers modeled an escape from the centripetal pull of the Métropole. Starting with Abasse Ndione’s depictions of Senegal’s marijuana-smoking subculture in La Vie en spirale (1982) and ending with Mongo Beti’s 2001 Branle-bas en noir et blanc, set in Yaoundé, Cameroon, Francophone African crime fiction rejected French criteria of literary success; it embraced a new postcolonial aesthetic that emphasized entertaining the reader while making a living. The Noir Atlantic demonstrates why turning to what this study calls a “frivolous literary” mode represented a profound shift in perspective that anticipated more recent developments such as littérature monde.
The Noir Atlantic is a captivating book in which Pim Higginson carves out new terrain through absorbing readings of the under-explored corpus of francophone African crime writing. Readers will be stimulated by the numerous insights provided into the multi-directional nature of cultural and political networks that have historically shaped relations between Africa, Europe, and the United States, and appreciate the far-reaching implications for diaspora, francophone, and postcolonial studies.
Dominic Thomas
Tartalomjegyzék:
- Acknowledgements
- Introduction: The Frivolous Literary
- 1. "Pas de litterature": Abasse Ndione and the Rise of Crime
- 2. Minor Mistranslations: Simon Njami and the Making of a Parisianist Himes
- 3. Crime Pays: Achille Ngoye and the Serie noire
- 4. Ethnographic Erotics: Bolya and the Writing of the Other
- 5. Terreur Rose: Kouty, memoire de sang and the Gendering of Noir
- 6. Going out Blazing: Mongo Beti's Last Two Novels
- Bibliography
- Index
Figurative Language, Volume XXV: Figurative Language
44 884 Ft
40 396 Ft
The Existential Philosophy of Etty Hillesum: An Analysis of Her Diaries and Letters
109 494 Ft
100 734 Ft