• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    The New York Market for French Art in the Gilded Age, 1867?1893

    The New York Market for French Art in the Gilded Age, 1867?1893 by Zalewski, Leanne M.;

    Sorozatcím: Contextualizing Art Markets;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 671 Ft (13 973 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 934 Ft off)
      • Discounted price 11 737 Ft (11 178 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Visual Arts
    • Megjelenés dátuma 2024. június 27.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781501388361
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem264 oldal
    • Méret 228x152 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 43 bw illus
    • 616

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This transatlantic study analyses a missing chapter in the history of art collecting, the first art market bubble in the United States. In the decades following the Civil War, French art monopolized art collections across the United States. During this "Gilded Age picture rush," the commercial art system-art dealers, galleries, auction houses, exhibitions, museums, art journals, press coverage, art histories, and collection catalogues-established a strong foothold it has not relinquished to this day. In addition, a pervasive concern for improving aesthetics and providing the best contemporary art to educate the masses led to the formation not only of private art collections, but also of institutions such as the Metropolitan Museum of Art and to the publication of art histories.

    Richly informed by collectors' and art dealers' diaries, letters, stock books, journals, and hitherto neglected art histories, The New York Market for French Art in the Gilded Age, 1867-1893 offers a fresh perspective on this trailblazing era.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Illustrations
    Series Editor's Introduction
    Acknowledgments
    Preface
    Foreword

    1. Introduction
    2. Paris's Guiding Light: The Universal Exposition of 1867
    3. "Paris is for Sale" and Americans are Buying
    3. Purchasing Ideologies: Seven New York Collections
    5. Marketing the Collections: Loans, Periodicals, Books, and Prints
    6. From Private Collection to Public Good: The Metropolitan Museum of Art
    7. Conclusion: The World's Columbian Exposition of 1893

    Bibliography
    Index

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    The New York Market for French Art in the Gilded Age, 1867?1893

    The New York Market for French Art in the Gilded Age, 1867?1893

    Zalewski, Leanne M.;

    14 671 Ft

    next