• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Material Landscapes of Scotland’s Jewellery Craft, 1780-1914

    The Material Landscapes of Scotland’s Jewellery Craft, 1780-1914 by Laurenson, Sarah;

    Sorozatcím: Material Culture of Art and Design;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 599 Ft off)
      • Kedvezményes ár 34 398 Ft (32 760 Ft + 5% áfa)

    42 997 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2023. július 27.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781501358005
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem272 oldal
    • Méret 230x152x22 mm
    • Súly 680 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 48 colour and 20 bw illus
    • 473

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This volume explores questions of materiality and the shifting meanings of skill and workmanship through Scotland's jewellery craft in the long nineteenth century.

    Több

    Hosszú leírás:

    Shortlisted for the History Book Award in Scotland's National Book Awards, 2023

    Shortlisted for the Society of Authors Translation Prize 2019

    During the long 19th century, Scotland was home to an established body of skilled jewellers who were able to access a range of materials from the country's varied natural landscape: precious gold and silver; sparkling crystals and colourful stones; freshwater pearls, shells and parts of rare animals.

    Following these materials on their journey from hill and shore, across the jeweller's bench and on to the bodies of wearers, this book challenges the persistent notion that the forces of industrialisation led to the decline of craft. It instead reveals a vivid picture of skilled producers who were driving new and revived areas of hand skill, and who were key to fostering a focused cultural engagement with the natural world - among both producers and consumers - through the things they made. By placing producers and their skill in cultural context, the book reveals how examining the materiality of even the smallest of objects can offer new and multifaceted insights into the wider transformations that marked British history during the long 19th century.

    Uniting a vast array of jewellery objects with a range of other sources - including paintings, engravings, newspaper reports, letters, inventories of big houses and small workshops, sketchbooks, novels, works of literary geology and early travel writings - this book provides a deep dive into the cultural history of jewellery production through accessible thematic studies. In doing so, it sets out innovative methodologies for writing about the histories of craft production, the natural environment and the material world. Now available in a paperback edition, it will be an important addition to the bookshelf of cultural historians and those interested in Scotland's wild landscapes and natural objects.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction: Revealing Craft: Fusing Nature and Culture

    Chapter 1: Making Things: In the Jewellery Workshop

    Chapter 2: New-Old Objects: Deconstructing and Reconstructing the Past

    Chapter 3: Metals: Landscape and Memory in Gold and Silver

    Chapter 4: Minerals: Crafting Colour Worlds in Stone

    Chapter 5: (Un)Living Things: Material Afterlives in Pearls, Shells and Taxidermy

    Bibliography
    Index

    Több