The Making of the Consumer
Knowledge, Power and Identity in the Modern World
Sorozatcím: Cultures of Consumption Series;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 130.00
-
62 107 Ft (59 150 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 421 Ft off)
- Kedvezményes ár 49 686 Ft (47 320 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
62 107 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Berg Publishers
- Megjelenés dátuma 2005. november 1.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781845202484
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 234x156x19 mm
- Súly 644 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 11 b&w illustrations, bibliography, index 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
We constantly hear about 'the consumer'. The 'consumer' has become a ubiquitous person in public discourse and academic research, but who is this person? The Making of the Consumer is the first interdisciplinary study that follows the evolution of the consumer in the modern world, ranging from imperial Britain to contemporary Papua New Guinea, and from the European Union to China. It makes a novel contribution by broadening the study of consumption from a focus on goods and symbols to the changing role and identity of consumers. Offering a historically informed picture of the rise of the consumer to its current prominence, authors discuss the consumer in relation to citizenship and ethics, law and economics, media, work and retailing.Contributors include:Donald Winch (University of Sussex)Frank Trentmann (Birkbeck College, University of London)Vanessa Taylor (Birkbeck College, University of London)Marie-Emmanuelle Chessel (CNRS: Centre de Recherches Historiques, cole des Hautes tudes en Sciences Sociales, Paris)Michelle Everson (Birkbeck College, University of London)Erika Rappaport (University of California, Santa Barbara)Uwe Spiekermann (Georg-August University, Gttingen)Jos Gamble (Royal Holloway University)Stephen Kline (Simon Fraser University, Vancouver, Canada)Frank Mort (University of Manchester)Ina Merkel (Philipps-Universitt, Marburg, Germany)James G. Carrier (Indiana University and Oxford Brookes University)Ben Fine (SOAS: School of Oriental and African Studies, University of London)
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction
1. Knowing Consumers: Histories, Identities, Practices: An Introduction
Frank Trentmann (Birkbeck College, University of London)
Part One
Defining Consumers: Consumers in Economics, Law and Civil Society
2. The Problematic Status of the Consumer in Orthodox Economic Thought
Donald Winch (University of Sussex)
3. From Users to Consumers: Water Politics in Nineteenth-Century London
Frank Trentmann (Birkbeck College, University of London) and Vanessa Taylor (Birkbeck College, University of London)
4. Women and the Ethics of Consumption in France at the Turn of the Twentieth Century
Marie-Emmanuelle Chessel (CNRS: Centre de Recherches Historiques, cole des Hautes tudes en Sciences Sociales, Paris, France)
5. Legal Constructions of the Consumer
Michelle Everson (Birkbeck College, University of London)
Part Two
Commercial Relations: Retailers, Experts, and the Contested Consumer
6. Packaging China: Foreign Articles and Dangerous Tastes in the Mid-Victorian Tea Party
Erika Rappaport (University of California, Santa Barbara)
7. From Neighbour to Consumer: The Transformation of Retailer-Consumer Relationships in Twentieth-Century Germany
Uwe Spiekermann (Georg-August University, Goettingen)
8. Consumers with Chinese Characteristics? Local Customers in British and Japanese Multinational Stores in Contemporary China
Jos Gamble (Royal Holloway University)
9. A Becoming Subject: Consumer Socialization in the Mediated Marketplace
Stephen Kline (Simon Fraser University, Vancouver, Canada)
Part Three
Reframing Consumers and Consumption: Contemporary Culture and Political Economy
10. Competing Domains: Democratic Subjects and Consuming Subjects in Britain and the United States since 1945
Frank Mort (University of Manchester)
11. From Stigma to Cult: Changing Meanings in East German Consumer Culture
Ina Merkel (Philipps-Universitt, Marburg, Germany)
12. The Limits of Culture: Political Economy and the Anthropology of Consumption
James G. Carrier (Indiana University and Oxford Brookes University)
13. Addressing the Consumer
Ben Fine (SOAS: School of Oriental and African Studies, University of London)
Index
Decoding the Stars: A Biography of Angelo Secchi, Jesuit and Scientist
63 456 Ft
58 380 Ft