The French Médersa
Islamic Education and Empire in Northwest Africa
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 46.00
-
21 976 Ft (20 930 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 198 Ft off)
- Kedvezményes ár 19 779 Ft (18 837 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
21 976 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cornell University Press
- Megjelenés dátuma 2026. január 15.
- ISBN 9781501784613
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem252 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 907 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 7 b&w halftones, 3 maps - 3 Maps - 7 Halftones, black and white Maps 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
The French Médersa explores how the French state pursued a century-long project of bicultural ""Franco-Muslim"" education in its northwest African colonies, resulting in a new type of school, the médersa, that combined French and Islamic curricula. French officials frequently described these schools and their students as hyphens, drawing connections between larger French and Islamic forces. Samuel D. Anderson highlights this hyphenating idea, situating Franco-Muslim education between ideas about not only France and Islam but also about tradition and modernity, and about North and West Africa.
The médersa project had two goals: to create an elite class of Muslims friendly to the French imperial project and, subsequently, to mold Islam into a form that could be more easily controlled. A total of ten médersas opened across Algeria, Senegal, French Soudan, and Mauritania and closed only in the 1950s. The graduates of these schools, the medérsiens, went on to shape their societies profoundly, but not always in the ways the French anticipated.
Drawing on archival and oral sources from Algeria, Mauritania, Senegal, and France, The French Médersa proposes new ways to approach trans-Saharan history. Anderson argues that across northwest Africa, and for more than a century, Franco-Muslim education was central to the history of French empire and Islamic education alike.
" Több