• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Formation and Development of Small Business: Issues and Evidence

    The Formation and Development of Small Business by Johnson, Peter;

    Issues and Evidence

    Sorozatcím: Routledge Studies in Entrepreneurship and Small Business; 12;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 150.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        71 662 Ft (68 250 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 332 Ft off)
      • Kedvezményes ár 57 330 Ft (54 600 Ft + 5% áfa)

    71 662 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2008. április 21.

    • ISBN 9780415394093
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem256 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 520 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 9 Illustrations, black & white; 9 Line drawings, black & white; 48 Tables, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Here Peter Johnson has put together a collection of his groundbreaking research. Now in one volume for the first time, it will be of great interest to those in every area of business and economics.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book brings together thirty years of original empirical research on key aspects of the formation and development of small firms from selected articles authored or co-authored by Peter Johnson. Complete with a comprehensive introduction from the author placing the work in relation to the contemporary debates on the subject and providing a cohesive overview, these essays provide an excellent historical context for current research in this area.


    Many of the studies in this book emphasise the interrelatedness of economic activity and decisions, an emphasis that serves as an important reminder of the complex business environments in which small firms operate. The book is divided into five sections. The first part focuses on the process of business formation. In part two, the role of new firms in regional development is considered. The third section deals with employment issues, whilst part four looks at various aspects of growth and development. Finally, the book concludes with two articles on policy.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction  Part 1: Business Formation  2. The Founders of New Manufacturing Firms: A Note on the Size of their ‘Incubator’ Plants with D.G. Cathcart  3. Firm Formation in Manufacturing Industry with J. Creedy  4. How Good are the UK VAT Registration Data at Measuring Firm Births? C. Conway  Part 2: Regional Issues  5. New Manufacturing Firms and Regional Development: Some Evidence from the Northern Region with D.G. Cathcart  6. Spatial Variations in the Determinants and Effects of Firm Births and Deaths with S. Parker  7. Differences in Regional Firm Formation Rates: A Decomposition Analysis  Part 3: Employment  8. Unemployment and Self-Employment: A Survey  9. New Firms and Employment Creation with R.B.Thomas  10. Employment Change in the Small Establishment Sector in UK Manufacturing  Part 4: Growth and Development  11. How Good are Small Firms at Predicting Employment? with J. Ashworth and C. Conway  12 Small Business Growth in the Short Run with C. Conway and P. Kattuman  13. The Size-Age-Growth Relationship in Not-for-Profit Tourist Attractions: Evidence from UK Museums  Part 5: Policy  14. Government Policies towards Business Formation: An Economic Appraisal of a Training Scheme with R.B. Thomas  15. Targeting Firm Births and Economic Regeneration in a Lagging Region  16. Some Reflections

    Több