• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Culture of the Market: Historical Essays

    The Culture of the Market by Haskell, Thomas L.; Teichgraeber, III, Richard F.;

    Historical Essays

    Sorozatcím: Murphy Institute Studies in Political Economy;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 51.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        24 365 Ft (23 205 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 873 Ft off)
      • Kedvezményes ár 19 492 Ft (18 564 Ft + 5% áfa)
      • A kedvezmény érvényes eddig: 2025. december 31.

    24 365 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma New ed
    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 1996. június 13.

    • ISBN 9780521564786
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem556 oldal
    • Méret 227x151x26 mm
    • Súly 760 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 14 b/w illus.
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    A collection of thirteen essays examining how 'the market' has been perceived, represented and experienced differently in different epochs.

    Több

    Hosszú leírás:

    Scholars have only recently begun to appreciate the extent to which the norms and practices that foster market societies have been shifting. Not only has 'the market' been perceived and represented differently in different epochs; it has also been experienced differently, brought into being within dissimilar political and social settings, and has given rise to new and various forms of intellectual and imaginative activity. The thirteen essays collected in this volume belong to a new historical endeavour deriving from the recognition that the experiences and feelings engendered by the historical development of market societies have been, and still remain, open to a broad range of interpretations. They share, too, the characteristic accents of a new approach to cultural history, in which careful examination of actions, texts, and artifacts is accompanied by an open-mindedness about what their examination reveals.

    ' ... impressive standard of scholarship ... ' The Times Literary Supplement

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments; List of contributors; Plates; Introduction: the culture of the market; Part I. Market Regimes Old and New: 1. The ruling class in the market place: nobles and money in early modern France; 2. Territorial gardens: the control of land in seventeenth-century French formal gardens; 3. Money, equality, fraternity: freemasonry and the social order in eighteenth-century Europe; 4. Market culture, reckless passion and the Victorian reconstruction of punishment; Part II. Personality and Authority in the Age of Capital: 5. New cultural heroes in the early national period; 6. Preserving 'the natural equality of rank and influence' liberalism, republicanism and equality of condition in Jacksonian politics; 7. Banking on language: the currency of Alexander Bryan Johnson; Part III. The Lens of 'High' Culture: 8. An entrepreneur in spite of himself: Edgar D&&&233;gas and the market; 9. A Yankee Diogenes: Thoreau and the market; 10. Need and honour in Balzac's P&&&232;re Goriot: reflections on a vision of laissez-faire society; Part IV. Agency and Structure: 11. The reformist dimensions of Talcott Parsons's early social theory; 12. The strange career of The Lonely Crowd: or the antinomies of autonomy; 13. Persons as uncaused causes: John Stuart Mill, The Spirit of Capitalism, and the 'invention' of formalism; Index.

    Több