• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Cambridge Companion to Music in Digital Culture

    The Cambridge Companion to Music in Digital Culture by Cook, Nicholas; Ingalls, Monique M.; Trippett, David;

    Sorozatcím: Cambridge Companions to Music;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 78.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        37 264 Ft (35 490 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 726 Ft off)
      • Kedvezményes ár 33 538 Ft (31 941 Ft + 5% áfa)

    37 264 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2019. szeptember 19.

    • ISBN 9781107161788
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem346 oldal
    • Méret 254x179x20 mm
    • Súly 840 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 5 b/w illus.
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Digital technology has profoundly transformed almost all aspects of musical culture. This book explains how and why.

    Több

    Hosszú leírás:

    The impact of digital technologies on music has been overwhelming: since the commercialisation of these technologies in the early 1980s, both the practice of music and thinking about it have changed almost beyond all recognition. From the rise of digital music making to digital dissemination, these changes have attracted considerable academic attention across disciplines,within, but also beyond, established areas of academic musical research. Through chapters by scholars at the forefront of research and shorter 'personal takes' from knowledgeable practitioners in the field, this Companion brings the relationship between digital technology and musical culture alive by considering both theory and practice. It provides a comprehensive and balanced introduction to the place of music within digital culture as a whole, with recurring themes and topics that include music and the Internet, social networking and participatory culture, music recommendation systems, virtuality, posthumanism, surveillance, copyright, and new business models for music production.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction Nicholas Cook, Monique M. Ingalls and David Trippett; 1. Digital technology and cultural practice Nicholas Cook; Personal take 1: whatever happened to tape trading? Lee Marshall; 2. Towards a digital history of music: new technologies, business practices, and intellectual property regimes Martin Scherzinger; Personal take 2: on serving as an expert witness in the 'blurred lines' case Ingrid Monson; 3. Shaping the stream: techniques and troubles of algorithmic recommendation K. E. Goldschmitt and Nick Seaver; Personal take 3: being a curator Ben Sinclair; Personal take 4: can machines have taste? St&&&233;phan-Elo&&&239;se Gras; 4. Technologies of the musical selfie Sumanth S. Gopinath and Jason Stanyek; Personal take 5: vaporwave is dead, long live vaporwave! Adam Harper; 5. Witnessing race in the new digital cinema Peter McMurray; Personal take 6: giving history a voice Mariana Lopez; 6. Musical media in online devotion Monique M. Ingalls; Personal take 7: technicians of ecstasy Graham St John; Personal take 8: live coded mashup with the humming wires Alan Blackwell and Sam Aaron; Personal take 9: algorave: dancing to algorithms Alex McLean; 7. Rethinking liveness in a digital age Paul Sanden; Personal take 10: augmenting musical performance Andrew McPherson; Personal take 11: digital demons, real and imagined Steve Savage; Personal take 12: composing with sounds as images Julio d'Escriv&&&225;n; Personal take 13: compositional approaches to film, TV and video games Stephen Baysted; 8. Virtual words from recording to video games Isabella van Elferen; 9. Posthumanism and the generation of empathy David Trippett; Personal take 14: in the wake of the virtual Frances Dyson; 10. Digital inequalities and global sounds Shzr Ee Tan; 11. The political economy of streaming Martin Scherzinger.

    Több