Text Analytics in Marketing
A Practical Guide for Students and Researchers
Sorozatcím: Classroom Companion: Business;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 117.69
-
48 811 Ft (46 487 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 762 Ft off)
- Kedvezményes ár 39 049 Ft (37 190 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
48 811 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2026. január 27.
- ISBN 9783032080851
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem350 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk X, 350 p. 110 illus., 51 illus. in color. 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
This book offers a comprehensive introduction to text mining and text analytics tailored for marketers. It presents key techniques for analyzing, compressing, classifying, and visualizing textual data and user-generated content (UGC), with a particular emphasis on using R software. These methods enable readers to effectively prepare and manipulate textual data to uncover actionable marketing insights.
In today’s digital landscape, analyzing online chatter, sentiment, preferences, and other forms of electronic word-of-mouth has become an essential skill for marketing researchers and professionals. Through a rich collection of examples, program code, and hands-on exercises, this book equips both students and marketing managers with the theoretical foundation and practical skills needed to apply text-based data analysis to contemporary marketing challenges.
" TöbbTartalomjegyzék:
Introduction to Text Analytics in Marketing: A Practical Guide for Students and Researchers.- Textual Data, String Handling, Regular Expressions, and Data Structures.- Obtaining Textual Data for Marketing Analytics, Web Scraping, APIs, and Structured Sources.- Basic Text Analysis, Preprocessing, Bag of Words, TF-IDF, and Exploratory Statistics.- Clustering Text for Marketing Segmentation, Similarity Measures and Grouping.- Text Classification, LDA, KNN, SVM, Neural Networks, and Fast Text.- Topic Modeling for Marketing Insights, Latent Dirichlet Allocation and Structural Topic Models.- Sentiment and Emotion Analysis in Marketing, Lexicons, Machine Learning, and Aspect Based Methods.- Named Entity Recognition and Extractive Summarization.- Word Embeddings and Transformers for Marketing Text Analytics.
Több