• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Teaching Medicine and Medical Ethics Using Popular Culture

    Teaching Medicine and Medical Ethics Using Popular Culture by Kendal, Evie; Diug, Basia;

    Sorozatcím: Palgrave Studies in Science and Popular Culture;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 37.44
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        15 528 Ft (14 788 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 106 Ft off)
      • Kedvezményes ár 12 422 Ft (11 830 Ft + 5% áfa)

    15 528 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    This book demonstrates how popular culture can be successfully incorporated into medical and health science curriculums, capitalising on the opportunity fictional media presents to humanise case studies. Studies show that the vast majority of medical and nursing students watch popular medical television dramas and comedies such as Grey’s Anatomy, ER, House M.D. and Scrubs. This affords us with a unique opportunity to engage and inform not only students but the general public and patients further downstream. This volume analyses examples of medical-themed popular culture and offers various strategies and methods for educators in this field to integrate this material into their teaching. The result is a fascinating read and original resource for medical professionals and teachers alike.

    Contains a mix of empirical research studies in education, film and literary textual analyses, literature reviews and practical classroom activities

    Will be of interest to educators in medicine and literature, film and media studies, but also the general public and students. It is written at an accessible level for all of these audiences

    Covers popular media in various forms, including film, social media, and advertising. It contains data that can be used to demonstrate the effectiveness of all of these forms on education

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1. Introduction: The Use of Popular Culture in Medical and Health Education; Evie Kendal and Basia Diug.- Chapter 2. Hidden in Plain Sight: Family Presence During Resuscitation on Prime-Time Media; Zohar Lederman.- Chapter 3. The ER Effect: How Medical Television Creates Knowledge for American Audiences; Jessica Bodoh.- Chapter 4. whyZombie? Zombie Pop-Culture to Improve Infection Prevention and Control Practices; Peta-Anne Zimmerman and Matt Mason.- Chapter 5. An Empirical Study of How Medical, Biomedical and Health Science Students Engage with Professional and Ethical Issues in Medical Television Dramas; Evie Kendal and Basia Diug.- Chapter 6. Teaching Millennials: Twitter, Celebrity Media and Beyond; Basia Diug and Evie Kendal.- Chapter 7. The Needs of the Many Outweigh the Needs of the Few: Teaching Medical Ethics Using Star Trek; Allie Ford and Lynette Pretorius.- Chapter 8. Mind-Melds and Other Tricky Business: Teaching Threshold Concepts in Mental Health Preservice Training; Lynette Pretorius and Allie Ford.

    Több