• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Swedish Design: An Ethnography

    Swedish Design by Murphy, Keith M.;

    An Ethnography

    Sorozatcím: Expertise: Cultures and Technologies of Knowledge;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 27.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        13 372 Ft (12 735 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 674 Ft off)
      • Kedvezményes ár 10 697 Ft (10 188 Ft + 5% áfa)

    13 372 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cornell University Press
    • Megjelenés dátuma 2015. április 16.

    • ISBN 9780801479663
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem264 oldal
    • Méret 229x152x19 mm
    • Súly 454 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 15 halftones - 15 Halftones, black and white Halftones, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    "

    Swedish designers are noted for producing distinctive and elegant forms; their furniture and household goods have an especially loyal following around the world. Design in Sweden has more than just an aesthetic component, however. Since at least the late nineteenth century, Swedish politicians and social planners have viewed design as a means for advocating and enacting social change and pushing for a more egalitarian social organization. In this book, Keith M. Murphy examines the special relationship between politics and design in Sweden, revealing in particular the cultural meanings this relationship holds for Swedish society.

    Over the course of fourteen months of research in Stockholm and at other sites, Murphy conducted in-depth interviews with various players involved in the Swedish design industry—designers, design instructors, government officials, artists, and curators—and observed several different design collectives in action. He found that for Swedes design is never socially or politically neutral. Even for common objects like furniture and other household goods, design can be labeled ""responsible,"" ""democratic,"" or ""ethical""— descriptors that all neatly resonate with the traditional moral tones of Swedish social democracy. Murphy also considers the example of Ikea and its power to politicize perceptions of the everyday world. More broadly, his book serves as a model for an anthropological approach to the study of design practice, one that accounts for the various ways in which order is purposefully and meaningfully imposed by designers on the domains of human life, and the consequences those impositions have on the social worlds in which they are embedded.

    "

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction: Disentangling Swedish Design1. The Diagram of Swedish Design2. Building the Beautiful Home3. In the Design World4. In the Studio5. Displays of ForceConclusion: Designing a Social CosmologyNotes
    References
    Index

    Több