Sustainable Green Marketing Strategies for a Circular Economy
African Realities and Imperatives
Sorozatcím: Palgrave Studies of Marketing in Emerging Economies;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 181.89
-
75 438 Ft (71 846 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 15 088 Ft off)
- Kedvezményes ár 60 351 Ft (57 477 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
75 438 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2025. április 16.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783031816260
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem275 oldal
- Méret 210x148 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XIX, 275 p. 15 illus. Illustrations, black & white 654
Kategóriák
Hosszú leírás:
Developing countries are known to be ambivalent to making a transition to green economies due to a fear of investment costs related to clean technologies and the possibility of job losses. This book is founded on the proposition that green marketing governance is central to the transition to a circular economy.
Building on seminal work on green marketing in emerging economies, this book develops a micro-macro perspective to present the realities and imperatives that facilitate or inhibit the realisation of the sustainable green marketing agenda in Africa. It examines the willingness of consumers to support sustainable consumption practices such as the sharing economy and to engage with circular economy practices such as recycling and reusing. It also critically reflects on the strategies, commitments and sacrifices that are required for the fulfilment of the sustainable green marketing agenda in Africa.
The book is informed by the desired aspirations of the United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development and Africa’s developmental blueprint, Agenda 2063.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Sustainable Green Marketing Strategies for a Circular Economy in Africa: An Introduction.- 2. Beyond Formal Law: Harnessing African Indigenous Knowledge to Foster Green Marketing Governance and Sharing Economy.- 3. Green Corporate Governance and Sustainable Development Goals: Lessons for Africa from Global North.- 4. Evaluating Green Marketing Strategies: Role of Sustainability Indicators.- 5. Underlying drivers of social innovation acceptance: A Case of reusable sanitary towels.- 6. Efficacy of Green Marketing as a Sustainable Business Model: Multi-Case Study Analysis.- 7. Examining consumer perspectives in marketing of green products.- 8. Fostering sustainable tourism through green marketing practices at world heritage tourism sites.- 9. Advancing Sustainable Green Marketing Agenda in Africa through Green Supply Chain Management.- 10. Green Reverse Logistics as a Sustainable Strategy Towards Circular Economies in Africa.- 11. Artificial Intelligence Driven Green Marketing Strategies for a Circular Economy.- 12. Disseminating sustainable end-of-life product disposal information through social media nudging.- 13. Sustainable Green Marketing Strategies for a Circular Economy in Africa: A Conclusion.
Több
Democracy and Anti-Democracy in Early Modern England 1603?1689
52 258 Ft
48 078 Ft
Der Faktor Arbeit und die Professionalisierung auf Masterniveau: Der Faktor Beschäftigung und das Streben nach Professionalisierung auf postgradualer Ebene.
16 548 Ft
15 721 Ft