• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Sports Media Rights in the Age of Streaming and Platformisation

    Sports Media Rights in the Age of Streaming and Platformisation by Evens, Tom; Smith, Paul;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 36.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        17 671 Ft (16 830 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 534 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 137 Ft (13 464 Ft + 5% áfa)

    17 671 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. december 18.

    • ISBN 9781032513928
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem204 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 380 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 Illustrations, black & white; 1 Line drawings, black & white; 3 Tables, black & white
    • 621

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Against a backdrop of increased online distribution of media, this book provides an in-depth analysis of how the platformisation of television is both shaping and being shaped by the changing sports media market.

    Több

    Hosszú leírás:

    Against a backdrop of increased online distribution of media, this book provides an in-depth analysis of how the platformisation of television is both shaping and being shaped by the changing sports media market.


    Beginning by looking at the business models and strategies of the major stakeholders involved in the ‘sports broadcasting value chain’, the authors go on to focus on the challenges and opportunities posed by the growth of OTT delivery for the regulation of sports broadcasting in several key areas, including copyright law and piracy; competition issues linked to the buying, selling and distribution of premium sports content; and legislation designed to safeguard coverage of certain national and international sporting events for free-to-air television. Key areas of continuity, such as the persistence of national/regional markets; the importance attached to premium sports rights by rival delivery platforms as a source of ‘market power’; and the need to update key areas of policy and regulation in order to address challenges posed by the use of OTT delivery, are also discussed. This book makes use of a range of international and regional examples and case studies, not least the Olympic Games and the FIFA World Cup, and identifies different strategies employed in the buying, selling and distribution of sports rights for all major parties in the sports media value chain, including new entrant OTT players, traditional pay-TV operators, public service broadcasters, and a range of international sports organizations.


    Providing a complete assessment of the relevance and future effectiveness of key areas of policy and regulation in sports media distribution, this book is recommended reading for advanced students and researchers of Sports Media, Sports Management, and Media Industries.

    Több

    Tartalomjegyzék:

     


    List of Boxes


    List of Illustrations


    List of Tables



    Introduction



    Part 1: Change and Continuity in the Sports Media Rights Market 


    Chapter 1: The Platformisation of Sports Media Rights


    Chapter 2: The Sports Media Rights Market: Economics and History



    Part 2: The Platformisation of Sports Rights


    Chapter 3: Commercial Media Organisations


    Chapter 4: Public Service Media Organisations


    Chapter 5: Sports Organisations



    Part 3: The Regulation of Sports Rights


    Chapter 6: Copyright Law and Piracy


    Chapter 7: Competition Issues


    Chapter 8: Major Events Legislation


     


    Conclusion


     


    Index

    Több
    Mostanában megtekintett