• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Sport and Tourism

    Sport and Tourism by Higham, James; Hinch, Tom;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 185.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        88 383 Ft (84 175 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 17 677 Ft off)
      • Kedvezményes ár 70 707 Ft (67 340 Ft + 5% áfa)

    88 383 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2016. március 31.

    • ISBN 9781138142589
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem328 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 1050 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Sport and Tourism: Globalization, Mobility and Identity marks a new era in sport tourism texts. Written by global experts whose previous collaborations have been integral to the development of the field, the book applies key social science concepts and issues relevant to the academic study of sport and tourism. Set to be the an essential text for any student or academic in the field, this book cements and advances previous studies by building upon existing literature, while extending the field by exploring avenues of study that are yet to be comprehensively addressed.

    Több

    Hosszú leírás:

    Sport and Tourism: Globalization, Mobility and Identity marks a new era in sport tourism texts. Written by global experts whose previous collaborations have been integral to the development of the field, the book applies key social science concepts and issues relevant to the academic study of sport and tourism.


    This is a ground-breaking text, which:



    • Critically explores the wider manifestations of sport-related tourism and mobility
      Addresses key themes such as globalization, mobility and identity

    • Explores the unique interrelationship that exists in a sport tourism context between activity, people and place

    • Includes case studies written by a range of leading scholars from around the world

    Set to be the an essential text for any student or academic in the field, this book cements and advances previous studies by building upon existing literature, while extending the field by exploring avenues of study that are yet to be comprehensively addressed. The latest collaboration by internationally renowned authors applies new theoretical perspectives for the advancement of sport tourism.



    "Sport and Tourism claims to be a groundbreaking book on sport tourism, and upon closer scrutiny, it certainly delivers on this bold statement of intent. I would have absolutely no hesitation in recommending this book as a key text for any course of study that explores sport tourism."

    Richard Shipway, European Sport Management Quarterly

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction  1. Sport and tourism  2. Globalization, mobility and identity  3. Globalization, mobility and identity  4. Sport and tourism in a global world  5. Sport and contemporary mobility  6. Culture and identity. Activity  7. Globalization and the mobility of elite competitors  8. Spectatorship and spectator experiences  9. Recreational sport and serious leisure. People  10. Authentic experiences; Temporary sport migrants  11. Transnationalism, migration and diaspora. Place  12. Modern landscapes and retro parks  12. Place attachment; Sport and place competition. Conclusion - Globalization, mobility and identity: Building theoretically informed insights into the study of sport and tourism.

    Több