-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 45.99
-
21 971 Ft (20 925 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 394 Ft off)
- Kedvezményes ár 17 577 Ft (16 740 Ft + 5% áfa)
- A kedvezmény érvényes eddig: 2025. december 31.
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
21 971 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2016. november 8.
- ISBN 9781138243354
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem200 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 20 Illustrations, black & white; 20 Halftones, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Focusing on films in the contemporary Spanish context that in some way reflect back on themselves and the processes of their own production, that purposefully blur the distinction between reality and fiction, or that draw attention to the various modes of cinematic exhibition and reception, Amago proposes ways in which these vocabularies can be employed to understand Spanish national cinemas today as imbedded within a dynamic global system.
TöbbHosszú leírás:
Across a broad spectrum of media, markets, and national contexts, self-reflexivity continues to be a favored narrative mode with wide ranging functions. In this book Amago argues that, in addition to making visible industry and production concerns within the film text, reflexive aesthetics have a cartographic function that serves to map the place of a film (geographic and cultural) within the global cinemascape, and thus to bring into sharper relief images of the national. Focusing on films in the contemporary Spanish context that in some way reflect back on themselves and the processes of their own production, that purposefully blur the distinction between reality and fiction, or that draw attention to the various modes of cinematic exhibition and reception, Amago proposes ways in which these movies can be employed to understand Spanish national cinemas today as imbedded within a dynamic global system.
'Spanish Cinema in the Global Context is a much-needed contribution to the already vast body of Spanish film criticism because it moves beyond a national framework and incorporates examples of and references to many film traditions, thus questioning the appropriateness of the term “national.” The approach is fresh and focused on specific questions of filmic technique and distribution. Scholars and students of Spanish and international film, cultural studies, and globalization will find Amago’s volume a worthy and necessary read.' --Kathryn Everly, in Symposium: A Quarterly Journal in Modern Literatures (2016)
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction Part 1: Art, Commerce, and Reflexivity in Contemporary Spanish Cinema 1. Historical Reflection and National Allegory in La mala educación ("Bad Education") (Pedro Almodóvar, 2004) and Los abrazos rotos ("Broken Embraces") (Pedro Almodóvar, 2009) 2. Mapping the Global Popular in 800 balas ("800 Bullets") (Álex de la Iglesia, 2002) and Hot Fuzz (Edgar Wright, 2007) 3. Reflexivity as Media Critique in Tesis ("Thesis") (Alejandro Amenábar, 1996) Part 2: Spanish National Histories on Film 4. Processing the Past in Soldados de Salamina ("Soldiers of Salamis") (David Trueba, 2003) 5. The Ends of Historical Memory in Pa negre ("Black Bread") (Agustí Villaronga, 2010) 6. Migration and Meta-melodrama in Poniente ("West") (Chus Gutiérrez, 2002) and Un Franco, 14 pesetas ("One Franc, 14 Pesetas") (Carlos Iglesias, 2006) Part 3: Spain in/and the Global Cinema 7. Mapping Cultural Tourism in Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008) and The Limits of Control (Jim Jarmusch, 2009) Conclusion.
Több
Mood Machine: The Rise of Spotify and the Costs of the Perfect Playlist
10 510 Ft
8 934 Ft