• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Southeast Asia on Screen: From Independence to Financial Crisis (1945-1998)

    Southeast Asia on Screen by Khoo, Gaik Cheng; Barker, Thomas; Ainslie, Mary;

    From Independence to Financial Crisis (1945-1998)

    Sorozatcím: Asian Visual Cultures;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. december 1.

    • ISBN 9781041186427
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem304 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This collection examines Southeast Asia's cinematic development throughout the latter part of the 20th century, before the post-2000 revival and the advent of digital filmmaking.

    Több

    Hosszú leírás:

    After the end of World War II when many Southeast Asian nations gained national independence, and up until the Asian Financial Crisis, film industries here had distinctive and colourful histories shaped by unique national and domestic conditions. Southeast Asia on Screen: From Independence to Financial Crisis (1945-1998) addresses the similar themes, histories, trends, technologies and sociopolitical events that have moulded the art and industry of film in this region, identifying the unique characteristics that continue to shape cinema, spectatorship and Southeast Asian filmmaking in the present and the future. Bringing together scholars across the region, chapters explore the conditions that have given rise to today's burgeoning Southeast Asian cinemas as well as the gaps that manifest as temporal belatedness and historical disjunctures in the more established regional industries.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction: Southeast Asia on Screen: From Independence to Financial Crisis (1945-1998) (Khoo), Section 1. Independence and Post-WW2 Filmmaking: Nation-building, Modernity and Golden Eras (Ainslie), Chapter 1. A Nation Imagined Differently: The Critical Impulse of 1950s Indonesian Cinema (Yngvesson and Alarilla), Chapter 2. The 1950s Filipino Komiks-to-Film Adaptation During the Studio Era (Arriola), Chapter 3. Pearl Tears on the Silver Screen: War Movies and Expanding Burmese Militarism in the Early Independence Years (Ferguson), Chapter 4. Gender, Nation and Spatial Mobility in ON TOP OF THE WAVE, ON TOP OF THE WIND (Nguyen), Chapter 5. Spectacularity of Nationalism: War, Propaganda and Military in Indonesian Cinema During the New Order Era (Irawanto), Section 2. Key directors (Khoo), Chapter 6. Two Auteurs in the Indonesian Cinema of the 1970s and 1980s: Sjuman Djaya and Teguh Karya (Hanan and Soehadi), Chapter 7. Hussain Haniff and the place of the auteur in popular Malay cinema (Driskell), Chapter 8. Ratana Pestonji and Santi Vina: Exploring the 'Master' of Thai Cinema During Thailand's 'American Era' (Ainslie), Section 3. The Popular (Barker), Chapter 9. Locating Mike de Leon in Philippine Cinema (Campos), Chapter 10. Nora Aunor vs Ferdinand Marcos - Popular Youth Films of 1970s Philippine Cinema (Sebastiampillai), Chapter 11. Transnational Exploitation Cinema in Southeast Asia: The Cases of Indonesia and The Philippines (Barker and Imanjaya), Chapter 12. Mapping Regional Ambivalence and Anxieties in THEY CALL HER=CLEOPATRA WONG (Siddique), Chapter 13. The Boonchu Comedy Series: Pre-90s Thai Localism and Modernity (Khuankaew), Index

    Több